loading...

نشر

بازدید : 29857
شنبه 8 مهر 1402 زمان : 22:14

Free photo baroque style with fast food and flowers این قاب عکس فوقالعاده بزرگ با ارتفاع ۱۵۰ متر که بین محلههای قدیمی دبی در اطراف نهر و بخش مدرن شهر واقع شده، یکی از جدیدترین جاذبههای دبی است. البته کسانی که هیچگونه آموزش قبلی ندارند میتوانند به کمک مربی این بازی فوقالعاده را انجام دهند. الاحمدیه قدیمیترین مدرسهی دبی است و حالا موزهای برای آموزش عموم محسوب میشود. دیگر اثر معروف معماری این منطقه، مدرسهی الاحمدیه است که قدمت آن به سال ۱۹۱۲ بازمیگردد. قدمت بنای مسجد خیره کننده جمیرا به سال 1976 میلادی بازمی گردد که به عنوان یکی از قدیمی ترین عبادتگاه های مسلمانان در کشور امارات نیز به شمار می رود. سبک معماری فاطمیان به اندازهای برای مناطق عربی جذاب بود که همچنان برای ساخت مسجدها از آنها الهام میگیرند. اگر بودجهی سفر شما نامحدود است، بهترین راه برای تجربهای اشرافی در این هتل، صرف شام در رستوران زیرآبی المهارا (Al-Mahara) خواهد بود. کافی است از شماره های ثابت یا از پذیرش هتل، درخواست تاکسی دهید. در صورت استفاده از اتوبوس نیز می توانید در ایستگاه روبه رو مترو دبی مال پیاده شده و مسیر را از سمت محمد بن شیخ راشد ادامه دهید. این موزه، در 450 متری از ایستگاه مترو برج امارات قرار دارد، در نتیجه با خط قرمز مترو به ایستگاه برج امارات رفته و پس از 5 دقیقه پیاده روی به موزه خواهید رسید.

مسیر منتهی به جاده ساحلی جمیرا را بین قلعههای سلطنتی دنبال کنید، و ساحل آرامی را خواهید دید که مورد علاقه مردم محلی و مهاجران آشناست. یک تور کویر در ابی ظبی رزرو کنید و صحنه های فیلم مورد علاقه خود را زندگی کنید! اگر علاقه دارید شهری مدرن و پیشرفته را با آسمان خراشهای زیبا که هر یک شاهکاری از معماری محسوب میشوند، ببینید پیشنهاد میکنیم با تور دبی علاءالدین تراول همراه شوید تا با هم از دیدنی های دبی بازدید کنیم و در این شهر خاطرات خوشی را ثبت نماییم. مسافران تور دبی که در این هتل ها اقامت دارند می توانند از ساحل اختصاصی خود هتل استفاده کنند و لذت ببرند و اگر هم دوست ندارند می توانند از ساحل های عمومی که برای مردم است ، استفاده کنند. اگر به دنبال بهترین هتل پنج ستاره دبی هستید، پیشنهاد میکنیم اقامت در هتل فیرمونت دبی را تجربه کنید. پنج دقیقه رانندگی به سمت شمال، شما را به ساحل کایت میرساند. در اینجا، با هزینه ورودی اندکی، می توانید پنج ساحل شنی، یک استخر شنا، زمین های بازی و 260 هکتار باغ را انتخاب کنید. قیمت بلیت ورودی گلوبال ویلیج چقدر است؟ همانطور که می دانید آکواریوم لاست چمبرز بسیار بزرگ است و این گستردگی و بزرگی آکواریوم باعث شده است که بلیت های این مکان به صورت ۱روزه و ۲ روزه به فروش برسد و بازدید کنندگان باید حداقل ۳ الی ۴ ساعت از زمان خود را در این آکواریوم بگذرانند. منطقهی السیف (Al Seef) با تفرجگاه ساحلی همراه با ساختمانهای سنتی آهکی و مرجانی، یک بازار شناور و مغازههای فروش صنایعدستی، جانی دوباره یافته است. چندین مگاستور از جمله مگا استور ویرجین، گرند استورز دیجیتال و شرف دیجی بهطور اختصاصی به فروش وسایل الکترونیکی مشغول هستند. تاکسی و خودرو شخصی از دیگر گزینه هایی است که می توانید از آن استفاده کنید؛ در این بین، سفر با خودرو شخصی انتخابی به صرفه تر است.

در این مجموعه، متناسب با رویداد انتخابی شما، هزینه بلیط از 190 درهم تا 1850 درهم متغیر است؛ شما می توانید اطلاعات بیشتر را در سایت سالن اپرای دبی مشاهده کنید. برای یک بعدازظهر هم که شده، از آسمانخراشهای دبی به اینجا پناه بیاورید. این خیابان یکی از بهترین نقاط دبی برای تماشای آسمانخراشهای مشهور این شهر به شمار میرود.. اتوبوس: در هر ۳ ترمینال فرودگاه دبی ایستگاههای اتوبوس وجود دارند که مسافران را به نقاط مختلف دبی یا شارجه منتقل میکنند. هتلها در تمام طول این ساحل مستقر شدهاند و یکی از محبوبترین نقاط شهر برای اقامت توریستها هستند. چشم انداز این سوئیت بسیار خاص می باشد که مختص تمامی افراد اعم از ثروتمندان و مردم عادی که توانایی پرداخت و اقامت در این اتاق ها را دارا می باشند است. این سازهی سنگی به سبک سنتی خلفای فاطمی ساخته شده و دو منارهی آن نمادی از هنر دقیق و استادانه در سنگکاری هستند. ساختمان شاخص شهر دبی، برج خلیفه (Burj Khalifa) نام دارد که ۸۲۹.۸ متر ارتفاع داشته و بلندترین سازهی جهان و مشهورترین جاذبهی این امیرنشین است. این موزه در مرکز شهر واقع شده و برای دسترسی به آن می توانید از خط قرمز مترو استفاده کنید؛ کافی است در ایستگاه برج خلیفه پیاده شده و از بلوار شیخ محمد بن راشد به سمت خانه اپرا بروید. مهمترین اماکن نزدیک به ایستگاه DMCC در خط قرمز مترو دبی، مرکز خرید مارینا دبی است.

این مرکز خرید از جاهای دیدنی دبی است، جایی با سبک قدیمی و پیاده روهای چوبی و حیاطی وسیع، که انواع اجناس مدل های مدرن و سنتی در آنجا قرار دارد. ساحل کایت بهترین ساحل دبی برای ورزشهای آبی است، در این ساحل ویکبرد، کایاکسواری، و پدلبرد سواری ایستاده نیز در دسترس است. ساحل سانست با پسزمینه برجالعرب بادبانشکل، بین خلیج عربی و پارک ام سقیم (که به نام ساحل ام سقیم نیز شناخته میشود) قرار دارد. این پارک آبی از جمله مناطق تفریحی بی نظیر شهر دبی محسوب شده و جهت دارا بودن سرسره های پرهیجان به شمار می رود. بافت های براق و استفاده از یک رنگ در فضای داخلی رستوران همراه با چشم انداز فواره های دبی سبب شده تا لذتی بی نظیر را هنگام صرف غذا تجربه کنید. سواحل زیبای دبی از جاذبه های بی نظیر آن محسوب میشوند که تمامی امکانات تفریحی و رفاهی را برای گذراندان اوقات خوش کنار ساحل دارا می باشند. امکانات تفریحی پرطرفدار این بخش شامل سرسرهی یخی، قصر یخی بالا رونده، گلولهبرفیهای غولآسا و غار یخی هستند. تورهای قایقسواری در بالای مخزن این آکواریوم نیز بسیار پرطرفدار هستند. این آکواریوم یک مکان عالی برای تحقق رویای غواصی شما با یک دوره 2 روزه گواهینامه حرفهای PADI است. برای بازدید از این موزه می توانید همه روزه از ساعت 10 صبح تا 6 عصر به آن مراجعه کنید. گردشگران می توانند همه روزه از ساعت 10 صبح تا 7 عصر از امکانات پارک آبی آتلانتیس استفاده نمایند.

جمیرا امکانات بسیار خوبی دارد و به شما فرصت آفتاب گرفتن در ساحل، صرف غذا در رستورانها و انجام ورزشهای آبی نظیر جت اسکی را میدهد. این شهر با آسمانخراشها، مالها و مراکز تفریحی خود، از یک صحرای دورافتاده تبدیل به مقصدی محبوب شده است که گردشگران برای خریدهای ارزانقیمت، آفتاب درخشان و تفریحات خانوادگی بهسوی آن هجوم میآورند. در این ساحل امکانات رفاهی مانند صندلیهای ساحلی، دوش، مسجد و تختهای آفتاب گیر وجود دارد که میتوانید از آنها استفاده کنید و یک حمام آفتاب دلپذیر را در سواحل دبی تجربه کنید. در این مقاله، با تعدادی از برترین مکان های دیدنی شهر دبی و امکانات و خدمات آن ها آشنا شدیم. این موزه، یک فضای نمایشگاهی برای محصولات نوآورانه، ایده های خلاقانه و فراتر از زمان کنونی است و قدرت تکنولوژی را بر ذهن و جسم انسان ها بررسی می کند. سپس در امتداد نهر دبی سوار بر یک لنج سنتی شوید و ببینید که دبی چیزی فراتر از آن زرقوبرقی است که در آسمانخراشهایش دیده میشود. هر چیزی در اینجا، از کلبههای انگلیسی گرفته تا آسیابهای بادی و کامیونها، با گل پوشانده شده است. برای عبور از عرض نهر، میتوان سوار بر یکی از لنجهایی شد که در قالب قایقهای گردشگری مرمت شدهاند یا اینکه با یک قایق چوبی کوچک، فاصلهی بین سواحل بور و دیره را طی کرد. در ادامه به معرفی برخی از سواحل دبی می پردازیم.

بد نیست بدانید که یک دور کامل این چرخ و فلک حدود ۴۰ دقیقه زمان میبرد و شما از درون آن دیدی ۳۶۰ درجه از شهر دبی خواهید داشت. بازدیدکنندگان میتوانند از این نقطه، دیدی ۳۶۰ درجه نسبت بهتمامی آسمانخراشهای اطراف و صحرای دبی در کنار اقیانوس را تجربه کنند. این باغ فرصت بزرگی برای کودکان بهمنظور تماشای پروانهها از نمایی نزدیکتر است، زیرا آنها معمولاً بر روی شانهها و دستهای بازدیدکنندگان مینشینند. در مسیرهای این باغ قدم بزنید و از تماشای هجوم رنگها و نمایشگاههای حیرتانگیز گل لذت ببرید. روی شنهای نرم تالک، تنیس ساحلی یا والیبال بازی کنید، یا ز نور خورشید، مناظر شهر و وایفای رایگان لذت ببرید. در طول این مدت این فرصت را دارید که هم نمای روز و هم چشماندازی از شبهای بینظیر مسجد را ببینید و از زیباییهای شگفتانگیز آن لذت ببرید. این ساحل دارای چشم انداز زیبایی از برج العرب میباشد و نمای زیبای برای عکاسی دارد. یکی از بهترین اسرار دبی، ساحل قصر سیاه، که بین نخل جمیرا و برج العرب در الصفوح قرار دارد. تماشای شهر از این نقطه و از منظر پرندگان، بهراستی حیرتانگیز است. درون این قاب، مجموعهای از گالریها شما را به گذشتهی دبی برده و غرق در تاریخ این امیرنشین میکنند، درحالیکه سکوی دیدبانی این قاب در بالای آن، فرصت ایدهآلی برای تماشای شهر جدید و قدیمی دبی با دید ۳۶۰ درجه است. برای تماشای تمام شهر با دید ۳۶۰ درجه، چای بعدازظهر خود را در کافهی اسکایویو (Skyview) در طبقهی ۲۷ام این برج بنوشید. این پارک بزرگ که دارای سبک خانوادگی است در سال ۲۰۱۶ افتتاح شد که لقب اولین لگولند در دبی و هفتمین در جهان را نصیب خود کرد. بالیوود اولین شهربازی یا پارک سرگرمی در جهان است که همه چیز در آن یادآور بالیوود و سینمای کشور زیبای هند است، ورود به این سرزمین هیچ محدودیت سنی ندارد و همه ی افراد از همه ی اقشار جامعه می توانند در آن به تفریحات هیجان انگیز، تماشای فیلم، لذت بردن از موسیقی و…

یک فروشگاه اختصاصی لوازم اسکی به نام Snow Pro،متخصصانی دارد که به شما در مورد لوازم مورد نیازتان راهنمایی میدهند و تیمی از مربیان به شما در جهت یادگیری و لذت بردن از اسکی سواری و اسنوبورد کمک میکنند. مرکز شیخ محمدبن رشید برای برنامههای فرهنگی، اقدام به برگزاری تورهای دیدار از این مسجد به جهت آشنایی بیشتر گردشگران با دین اسلام میکند. برنامههای متعدد این آکواریوم به شما کمک میکند که نگاه نزدیکی به زندگی دریایی داشته باشید. یک نمونه آن ساحل لامر است که در سال 2017 با طراحی شیک و پایدار دریایی راهاندازی شد. آژانس راه و رسم سفر در این بخش قصد دارد تا به معرفی یکی از جاذبه های دیدنی دبی، به نام ساحل جمیرا بپردازد، در ادامه با ما همراه باشید. کشور امارات سرمایه و امکانات خود را در اختیار این شرکت قرار داده و مهندسان خبره در این شرکت توانستهاند با کمک گرفتن از نیروهای زیاد از کشورهای مختلف، کار ساخت آن را به اتمام برسانند و آن را راهاندازی نمایند. امتداد این ساحل،از ساحل جنوبی منطقه تاریخی شهر تا محل تقاطع جزیره ی خرما جمیرا و پایانه های بین انتهای جنوبی مجتمع مسکونی ساحل جمیرا (مجاور با منطقه تفرجگاه دبی) و اسکله ی امکانات در بندر جبل علی می رسد. باغهای این مجموعه نیز ما را با سیستم آبیاری شگفتانگیز عربی و بسیاری از درختان سایهدار خرما آشنا میکند. هزینه بلیط ها از 109 درهم تا 300 درهم متغیر است. این مجموعه، بلیط و اشتراک های مختلفی را برای بازدیدکنندگان خود ارائه می دهد که هر بلیط ورودی، برای هر فرد بر اساس قد تعیین و محاسبه می شود. تم پارک موشنگیت (Motiongate) موضوع خود را از تولیدات هالیوودی با اسباببازیهایی بر مبنای فیلمهای پرفروش گرفته است؛ تم پارک بالیوود صنعت فیلمسازی مشهور هندوستان را در قالب وسایل سرگرمکننده زنده میکند؛ لگولند دبی (Legoland Dubai) و لگولند پارک آبی (Legoland Waterpark) نیز به بازدیدکنندگان جوانتر فرصت تجربهی وسایل سرگرمیِ گروهی، سرسرههای آبی و استخر موجها را میدهند.

خرید و خوراکی در این مال تمامی ندارد و تقریباً همیشه یک رویداد ویژه نظیر موسیقی زنده و فشن شو در دبی مال برپا است. دهکدههای کوچک از ۴۰۰۰ سال قبل در امتداد این نهر برپا شدهاند، درحالیکه عصر مدرن با استقرار طایفهی بنی یاس در این ناحیه در دههی ۱۸۳۰ آغاز شد. این پارک، روزهای جمعه از 10 صبح تا 22 شب و روزهای پنجشنبه از 10 صبح تا 18 عصر فعالیت می کند. ارتفاع کلی این ساختمان به 44 متر می رسد و در طراحی داخلی آن، از پانل های چوبی، لوستر آبشاری و شیشه ای چند طبقه استفاده شده است. برج خلیفه به خاطر کمک های مالی فراوان ابوظبی به این نام تغییر نام یافت. ارتفاع برج خلیفه دبی چقدر است؟ یکی دیگر از رستوران های ال ماهارا به دلیل داشتن آکواریوم آب دریا معروف است می توان گفت آکواریوم برج العرب که خیلی ها به دنبال آن هستند در اینجا قرار دارد. همچنین از خورشید و ساحل و دریا لذت ببرید. این منطقه پرجنبوجوش با تعداد زیادی غذاخوری، مراکز خرید، کابینهای رنگارنگ اجارهای، تاسیسات هنری، زمین بازی ترامپولین برای بچهها، و پارک آبی کاملاً جدید لاگونا نوید یک روز عالی در کنار دریا را میدهد. عاشقان فرهنگ به هنگام بودن در این منطقه نباید دو جواهر معماری مرمتشدهی دیره را فراموش کنند. پارک طلا و الماس توقفگاهی ضروری برای عاشقان جواهرات با میزبانی از ۱۱۸ تولیدکننده و ۳۰ خردهفروش در زیر یک سقف است.

در مال امارات همچنین یک مجتمع سینمایی و یک مرکز تفریحات خانوادگی با میزبانی از وسایل سرگرمکننده برای بزرگ و کوچک به چشم میخورد. این ساحل بعد از تفریحات آبی به ایستگاه شک در دبی نیز شهرت دارد چرا که توسط انواع رستورانها، کافهها و اغذیه فروشیهای جذاب احاطه شده است. بازار طلای دیره، بهعنوان بزرگترین بازار طلای دنیا، شهرت جهانی دارد. بازار ادویهی دیره نیز هر ادویهای که تصورش را کنید، دارد. اما اگر میخواهید عجله نکنید و با گزینه کندتر و مقرون به صرفه تری سفر کنید، میتوانید بلیط تاکسی را رزرو کنید. در ساحل عمومی جمیرا در دبی می توانید به صورت رایگان شنا کنید، اسکیت بازی کنید و بدوید. ساحل جمیرا، یکی از سواحل دبی است که به دلیل وجود شن های سفید، و شکل آرام بخشی که دارد بسیار مشهور است و طرفداران زیادی دارد. ساحل جمیرا از پربازدیدترین و محبوب ترین سواحل دبی است. طول این ساحل شگفت انگیز در حدود 3 کیلومتر می باشد که به سه بخش تقسیم می گردد. علاوه بر این ها، معماری این شهر نیز شگفت انگیز است. در این مرکز خرید علاوه بر فروشگاه ها، سایر امکانات تفریحی و رفاهی نظیر وسایل بازی برای کودکان، رستوران های متنوع، کافی شاپ، سینما، بوفه های غذا و …

علاوه بر این، با مواجهه با غذاهای لذیذ و سوغاتی های مقاومت ناپذیر که هر کدام از گوشه های مختلف جهان آمده اند، وسوسه افراط در خرید بیشتر می شود. “SLAB”، یک رستوران معروف در لامر است که غذاهای جدید و سبک را سرو میکند. حال و هوای کلاسیک خود را به دور از سبک زندگی مدرن دارد. این خانه از جنس سنگ گچ و تختهسنگهای مرجانی، مورد مرمت قرار گرفته و با حفظ ظاهر زیبا و اصیل خود، درک بهتری از سبک زندگی اشرافی حاکمان دبی به شما میدهد. غواصی در قفس و شنا در کنار کوسهها از دیگر پیشنهادهایی است که در این آکواریوم به شما خواهد شد. اگر نمی خواهید هزینه ای برای آکواریو دبی بپردازیدف می توانید ماهی های رنگارنگ و بزرگ آکواریوم را از محوطه ی خارجی دبی مال نیز تماشا کنید. اگر دبی به عنوان یک مقصد کاری در نظر دارید، میتوانید برای رزرو هتل های دبی به کارشناسان ما در بخش سفرهای خارجی مراجعه کنید تا لوکسترین هتلها را با قیمتی مناسب برای شما رزرو کنند. بهعلاوه، اگر وارد این باغوحش زیرآبی شوید، میتوانید در تونلهای آکواریومی آن نیز قدم بزنید. کافی است در منطقه بستکیه گشتی بزنید تا متوجه شهر قدیمی دبی شوید. این مرکز تفریحی مناسب برای خانوادهها همچنین ۲۵ منطقه پیکنیک با باربیکیو ارائه میدهد، بنابراین میتوانید ناهار یا شام را پس از اشتهایتان در آب، مسیر دویدن یا مسیر دوچرخهسواری (میتوانید دوچرخه کرایه کنید) کباب کنید.

بچهها قطار خوش منظرهای را که در پارک حرکت میکند، دوست دارند، و خانوادهها ممکن است بخواهند در یک کلبه ساحلی یا کلبهای مجهز به تهویهی مطبوع برای آن روز بچرخند. این ساحل بکر با ماسههای سفید مکانی محبوب برای خانوادهها است. در امتداد ساحل جمیرا هتل های 5 ستاره ی شیک فراوانی وجود دارد که به عنوان مثال می توان به چند تا از معروف ترین آنها مانند برج العرب و هتل جمیرا بیچ اشاره کرد که هر کدام، از مهمترین جاذبه های توریستی دبی هستند. از جمله مراسم هایی که در این سالن با ظرفیت 2000 نفر برگزار می شوند می توان به اپرا، تئاتر، کنسرت و ارکستر، پخش فیلم و نمایشگاه های هنری اشاره کرد. در جریان ساخت برج خلیفه ، که در سال 2010 افتتاح شد ، چهار نفر کشته شدند. همچنین باید بگوییم که تمامی اینها در نزدیک به برج خلیفه میباشند و شما میتوانید خیلی سریع و راحت به آنها دسترسی پیدا کنید. برای استفاده از ووچر باید حتما از گیشه بلیط بدون تخفیف تهیه کنید. برنامهی سکوی دیدبانی برج خلیفه شامل یک معرفی چندرسانهای از خود دبی و ساختمان برج خلیفه، پیش از رفتن به سکوی دیدبانی با آسانسورهای فوقسریع، است. از نظر بسیاری از گردشگران، دیدار از سکوی دیدبانی برج خلیفه در طبقهی ۱۲۴ آن به هنگام سفر به دبی ضروری است. طبقهی بالای این دژ با تیرهای چوبی تقویت شده و سقف آن نیز از جنس برگهای درخت نخل، گِل و گچ است. یکی از برترین جاذبههای گردشگری این شهر، آکواریوم دبی با میزبانی از ۱۴۰ گونهی آبزی در مخزنی معلق در طبقهی همکف مرکز خرید دبی مال است. فرصتهای خرید در این مال بینهایت هستند.

مسجد جمیرا با تاریک شدن هوا غرق در نور شده و جذابتر از همیشه به نظر میرسد. در ادامه، برخی از این صرافیها برای تبدیل ارز در دبی را به شما معرفی خواهیم نمود تا با کمترین مشکلی به این صرافیها مراجعه کرده و برای تبدیل ارز خود اقدام کنید. همان طور که پیش تر اشاره کردیم، دبی، شهر جاذبه های دیدنی و خارق العاده است که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند. از دیگر دیدنی های خارق العاده شهر دبی، می توان به موزه آینده دبی اشاره کرد. اما توبیاس باولی (Tobias Bauly)، مدیر پروژه کمپانی ساخت و ساز Buro Happold درباره این پروژه می گوید: ” هدف از طراحی موزه آینده، فراهم ساختن کاتالیزوری برای پیشبرد مفاهیم و ایده های خلاقانه بود! چالش بزرگی که در ساخت این بنا وجود داشت، فرم دهی به مواد و کشیدن روکش مناسب و خاص روی مواد اولیه بود. میتوان از این لنگرگاه دیدن کرد و شاهد بارگیری و تخلیهی بار در لنجها بود. بسیاری از لنجها از این مکان عازم کویت، ایران، عمان، هند و شاخ آفریقا میشوند. کارگران لنجها معمولاً گردشگران را برای بازدید به داخل لنج دعوت میکنند که فرصتی برای آشنایی با زندگی این دریانوردان سنتی است. نمای بیرونی این برج که شبیه به بادبان یک لنج طراحی شده، در طول شب با رقص نورهای رنگارنگ میدرخشد. این سالن ۲,۰۰۰ نفری در نوع خود شاهکاری از نظر معماری محسوب میشود و با نمای شیشهای و فلزی خود در کنار ساحل، یکی از نمادهای جدید دبی است. این بزرگراه عریض و ۸ بانده پر از برجهای شیشهای و آسمانخراشهای فلزی و فولادی در سراسر طول خود است. پارک های آبی دبی یکی از جذاب ترین و پر طرفدار ترین اماکن توریستی دنیا محسوب میشوند. دبی یکی از پربازدیدترین شهرهای توریستی جهان است. در هر کدام از این بخش ها فروشگاه های متنوعی از برندهای لوکس و شناخته شده و دیگر برندها هستند که محصولات با کیفیتی ارائه می دهند.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از اجاره ماشین در دبی دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

Free photo baroque style with fast food and flowers این قاب عکس فوقالعاده بزرگ با ارتفاع ۱۵۰ متر که بین محلههای قدیمی دبی در اطراف نهر و بخش مدرن شهر واقع شده، یکی از جدیدترین جاذبههای دبی است. البته کسانی که هیچگونه آموزش قبلی ندارند میتوانند به کمک مربی این بازی فوقالعاده را انجام دهند. الاحمدیه قدیمیترین مدرسهی دبی است و حالا موزهای برای آموزش عموم محسوب میشود. دیگر اثر معروف معماری این منطقه، مدرسهی الاحمدیه است که قدمت آن به سال ۱۹۱۲ بازمیگردد. قدمت بنای مسجد خیره کننده جمیرا به سال 1976 میلادی بازمی گردد که به عنوان یکی از قدیمی ترین عبادتگاه های مسلمانان در کشور امارات نیز به شمار می رود. سبک معماری فاطمیان به اندازهای برای مناطق عربی جذاب بود که همچنان برای ساخت مسجدها از آنها الهام میگیرند. اگر بودجهی سفر شما نامحدود است، بهترین راه برای تجربهای اشرافی در این هتل، صرف شام در رستوران زیرآبی المهارا (Al-Mahara) خواهد بود. کافی است از شماره های ثابت یا از پذیرش هتل، درخواست تاکسی دهید. در صورت استفاده از اتوبوس نیز می توانید در ایستگاه روبه رو مترو دبی مال پیاده شده و مسیر را از سمت محمد بن شیخ راشد ادامه دهید. این موزه، در 450 متری از ایستگاه مترو برج امارات قرار دارد، در نتیجه با خط قرمز مترو به ایستگاه برج امارات رفته و پس از 5 دقیقه پیاده روی به موزه خواهید رسید.

مسیر منتهی به جاده ساحلی جمیرا را بین قلعههای سلطنتی دنبال کنید، و ساحل آرامی را خواهید دید که مورد علاقه مردم محلی و مهاجران آشناست. یک تور کویر در ابی ظبی رزرو کنید و صحنه های فیلم مورد علاقه خود را زندگی کنید! اگر علاقه دارید شهری مدرن و پیشرفته را با آسمان خراشهای زیبا که هر یک شاهکاری از معماری محسوب میشوند، ببینید پیشنهاد میکنیم با تور دبی علاءالدین تراول همراه شوید تا با هم از دیدنی های دبی بازدید کنیم و در این شهر خاطرات خوشی را ثبت نماییم. مسافران تور دبی که در این هتل ها اقامت دارند می توانند از ساحل اختصاصی خود هتل استفاده کنند و لذت ببرند و اگر هم دوست ندارند می توانند از ساحل های عمومی که برای مردم است ، استفاده کنند. اگر به دنبال بهترین هتل پنج ستاره دبی هستید، پیشنهاد میکنیم اقامت در هتل فیرمونت دبی را تجربه کنید. پنج دقیقه رانندگی به سمت شمال، شما را به ساحل کایت میرساند. در اینجا، با هزینه ورودی اندکی، می توانید پنج ساحل شنی، یک استخر شنا، زمین های بازی و 260 هکتار باغ را انتخاب کنید. قیمت بلیت ورودی گلوبال ویلیج چقدر است؟ همانطور که می دانید آکواریوم لاست چمبرز بسیار بزرگ است و این گستردگی و بزرگی آکواریوم باعث شده است که بلیت های این مکان به صورت ۱روزه و ۲ روزه به فروش برسد و بازدید کنندگان باید حداقل ۳ الی ۴ ساعت از زمان خود را در این آکواریوم بگذرانند. منطقهی السیف (Al Seef) با تفرجگاه ساحلی همراه با ساختمانهای سنتی آهکی و مرجانی، یک بازار شناور و مغازههای فروش صنایعدستی، جانی دوباره یافته است. چندین مگاستور از جمله مگا استور ویرجین، گرند استورز دیجیتال و شرف دیجی بهطور اختصاصی به فروش وسایل الکترونیکی مشغول هستند. تاکسی و خودرو شخصی از دیگر گزینه هایی است که می توانید از آن استفاده کنید؛ در این بین، سفر با خودرو شخصی انتخابی به صرفه تر است.

در این مجموعه، متناسب با رویداد انتخابی شما، هزینه بلیط از 190 درهم تا 1850 درهم متغیر است؛ شما می توانید اطلاعات بیشتر را در سایت سالن اپرای دبی مشاهده کنید. برای یک بعدازظهر هم که شده، از آسمانخراشهای دبی به اینجا پناه بیاورید. این خیابان یکی از بهترین نقاط دبی برای تماشای آسمانخراشهای مشهور این شهر به شمار میرود.. اتوبوس: در هر ۳ ترمینال فرودگاه دبی ایستگاههای اتوبوس وجود دارند که مسافران را به نقاط مختلف دبی یا شارجه منتقل میکنند. هتلها در تمام طول این ساحل مستقر شدهاند و یکی از محبوبترین نقاط شهر برای اقامت توریستها هستند. چشم انداز این سوئیت بسیار خاص می باشد که مختص تمامی افراد اعم از ثروتمندان و مردم عادی که توانایی پرداخت و اقامت در این اتاق ها را دارا می باشند است. این سازهی سنگی به سبک سنتی خلفای فاطمی ساخته شده و دو منارهی آن نمادی از هنر دقیق و استادانه در سنگکاری هستند. ساختمان شاخص شهر دبی، برج خلیفه (Burj Khalifa) نام دارد که ۸۲۹.۸ متر ارتفاع داشته و بلندترین سازهی جهان و مشهورترین جاذبهی این امیرنشین است. این موزه در مرکز شهر واقع شده و برای دسترسی به آن می توانید از خط قرمز مترو استفاده کنید؛ کافی است در ایستگاه برج خلیفه پیاده شده و از بلوار شیخ محمد بن راشد به سمت خانه اپرا بروید. مهمترین اماکن نزدیک به ایستگاه DMCC در خط قرمز مترو دبی، مرکز خرید مارینا دبی است.

این مرکز خرید از جاهای دیدنی دبی است، جایی با سبک قدیمی و پیاده روهای چوبی و حیاطی وسیع، که انواع اجناس مدل های مدرن و سنتی در آنجا قرار دارد. ساحل کایت بهترین ساحل دبی برای ورزشهای آبی است، در این ساحل ویکبرد، کایاکسواری، و پدلبرد سواری ایستاده نیز در دسترس است. ساحل سانست با پسزمینه برجالعرب بادبانشکل، بین خلیج عربی و پارک ام سقیم (که به نام ساحل ام سقیم نیز شناخته میشود) قرار دارد. این پارک آبی از جمله مناطق تفریحی بی نظیر شهر دبی محسوب شده و جهت دارا بودن سرسره های پرهیجان به شمار می رود. بافت های براق و استفاده از یک رنگ در فضای داخلی رستوران همراه با چشم انداز فواره های دبی سبب شده تا لذتی بی نظیر را هنگام صرف غذا تجربه کنید. سواحل زیبای دبی از جاذبه های بی نظیر آن محسوب میشوند که تمامی امکانات تفریحی و رفاهی را برای گذراندان اوقات خوش کنار ساحل دارا می باشند. امکانات تفریحی پرطرفدار این بخش شامل سرسرهی یخی، قصر یخی بالا رونده، گلولهبرفیهای غولآسا و غار یخی هستند. تورهای قایقسواری در بالای مخزن این آکواریوم نیز بسیار پرطرفدار هستند. این آکواریوم یک مکان عالی برای تحقق رویای غواصی شما با یک دوره 2 روزه گواهینامه حرفهای PADI است. برای بازدید از این موزه می توانید همه روزه از ساعت 10 صبح تا 6 عصر به آن مراجعه کنید. گردشگران می توانند همه روزه از ساعت 10 صبح تا 7 عصر از امکانات پارک آبی آتلانتیس استفاده نمایند.

جمیرا امکانات بسیار خوبی دارد و به شما فرصت آفتاب گرفتن در ساحل، صرف غذا در رستورانها و انجام ورزشهای آبی نظیر جت اسکی را میدهد. این شهر با آسمانخراشها، مالها و مراکز تفریحی خود، از یک صحرای دورافتاده تبدیل به مقصدی محبوب شده است که گردشگران برای خریدهای ارزانقیمت، آفتاب درخشان و تفریحات خانوادگی بهسوی آن هجوم میآورند. در این ساحل امکانات رفاهی مانند صندلیهای ساحلی، دوش، مسجد و تختهای آفتاب گیر وجود دارد که میتوانید از آنها استفاده کنید و یک حمام آفتاب دلپذیر را در سواحل دبی تجربه کنید. در این مقاله، با تعدادی از برترین مکان های دیدنی شهر دبی و امکانات و خدمات آن ها آشنا شدیم. این موزه، یک فضای نمایشگاهی برای محصولات نوآورانه، ایده های خلاقانه و فراتر از زمان کنونی است و قدرت تکنولوژی را بر ذهن و جسم انسان ها بررسی می کند. سپس در امتداد نهر دبی سوار بر یک لنج سنتی شوید و ببینید که دبی چیزی فراتر از آن زرقوبرقی است که در آسمانخراشهایش دیده میشود. هر چیزی در اینجا، از کلبههای انگلیسی گرفته تا آسیابهای بادی و کامیونها، با گل پوشانده شده است. برای عبور از عرض نهر، میتوان سوار بر یکی از لنجهایی شد که در قالب قایقهای گردشگری مرمت شدهاند یا اینکه با یک قایق چوبی کوچک، فاصلهی بین سواحل بور و دیره را طی کرد. در ادامه به معرفی برخی از سواحل دبی می پردازیم.

بد نیست بدانید که یک دور کامل این چرخ و فلک حدود ۴۰ دقیقه زمان میبرد و شما از درون آن دیدی ۳۶۰ درجه از شهر دبی خواهید داشت. بازدیدکنندگان میتوانند از این نقطه، دیدی ۳۶۰ درجه نسبت بهتمامی آسمانخراشهای اطراف و صحرای دبی در کنار اقیانوس را تجربه کنند. این باغ فرصت بزرگی برای کودکان بهمنظور تماشای پروانهها از نمایی نزدیکتر است، زیرا آنها معمولاً بر روی شانهها و دستهای بازدیدکنندگان مینشینند. در مسیرهای این باغ قدم بزنید و از تماشای هجوم رنگها و نمایشگاههای حیرتانگیز گل لذت ببرید. روی شنهای نرم تالک، تنیس ساحلی یا والیبال بازی کنید، یا ز نور خورشید، مناظر شهر و وایفای رایگان لذت ببرید. در طول این مدت این فرصت را دارید که هم نمای روز و هم چشماندازی از شبهای بینظیر مسجد را ببینید و از زیباییهای شگفتانگیز آن لذت ببرید. این ساحل دارای چشم انداز زیبایی از برج العرب میباشد و نمای زیبای برای عکاسی دارد. یکی از بهترین اسرار دبی، ساحل قصر سیاه، که بین نخل جمیرا و برج العرب در الصفوح قرار دارد. تماشای شهر از این نقطه و از منظر پرندگان، بهراستی حیرتانگیز است. درون این قاب، مجموعهای از گالریها شما را به گذشتهی دبی برده و غرق در تاریخ این امیرنشین میکنند، درحالیکه سکوی دیدبانی این قاب در بالای آن، فرصت ایدهآلی برای تماشای شهر جدید و قدیمی دبی با دید ۳۶۰ درجه است. برای تماشای تمام شهر با دید ۳۶۰ درجه، چای بعدازظهر خود را در کافهی اسکایویو (Skyview) در طبقهی ۲۷ام این برج بنوشید. این پارک بزرگ که دارای سبک خانوادگی است در سال ۲۰۱۶ افتتاح شد که لقب اولین لگولند در دبی و هفتمین در جهان را نصیب خود کرد. بالیوود اولین شهربازی یا پارک سرگرمی در جهان است که همه چیز در آن یادآور بالیوود و سینمای کشور زیبای هند است، ورود به این سرزمین هیچ محدودیت سنی ندارد و همه ی افراد از همه ی اقشار جامعه می توانند در آن به تفریحات هیجان انگیز، تماشای فیلم، لذت بردن از موسیقی و…

یک فروشگاه اختصاصی لوازم اسکی به نام Snow Pro،متخصصانی دارد که به شما در مورد لوازم مورد نیازتان راهنمایی میدهند و تیمی از مربیان به شما در جهت یادگیری و لذت بردن از اسکی سواری و اسنوبورد کمک میکنند. مرکز شیخ محمدبن رشید برای برنامههای فرهنگی، اقدام به برگزاری تورهای دیدار از این مسجد به جهت آشنایی بیشتر گردشگران با دین اسلام میکند. برنامههای متعدد این آکواریوم به شما کمک میکند که نگاه نزدیکی به زندگی دریایی داشته باشید. یک نمونه آن ساحل لامر است که در سال 2017 با طراحی شیک و پایدار دریایی راهاندازی شد. آژانس راه و رسم سفر در این بخش قصد دارد تا به معرفی یکی از جاذبه های دیدنی دبی، به نام ساحل جمیرا بپردازد، در ادامه با ما همراه باشید. کشور امارات سرمایه و امکانات خود را در اختیار این شرکت قرار داده و مهندسان خبره در این شرکت توانستهاند با کمک گرفتن از نیروهای زیاد از کشورهای مختلف، کار ساخت آن را به اتمام برسانند و آن را راهاندازی نمایند. امتداد این ساحل،از ساحل جنوبی منطقه تاریخی شهر تا محل تقاطع جزیره ی خرما جمیرا و پایانه های بین انتهای جنوبی مجتمع مسکونی ساحل جمیرا (مجاور با منطقه تفرجگاه دبی) و اسکله ی امکانات در بندر جبل علی می رسد. باغهای این مجموعه نیز ما را با سیستم آبیاری شگفتانگیز عربی و بسیاری از درختان سایهدار خرما آشنا میکند. هزینه بلیط ها از 109 درهم تا 300 درهم متغیر است. این مجموعه، بلیط و اشتراک های مختلفی را برای بازدیدکنندگان خود ارائه می دهد که هر بلیط ورودی، برای هر فرد بر اساس قد تعیین و محاسبه می شود. تم پارک موشنگیت (Motiongate) موضوع خود را از تولیدات هالیوودی با اسباببازیهایی بر مبنای فیلمهای پرفروش گرفته است؛ تم پارک بالیوود صنعت فیلمسازی مشهور هندوستان را در قالب وسایل سرگرمکننده زنده میکند؛ لگولند دبی (Legoland Dubai) و لگولند پارک آبی (Legoland Waterpark) نیز به بازدیدکنندگان جوانتر فرصت تجربهی وسایل سرگرمیِ گروهی، سرسرههای آبی و استخر موجها را میدهند.

خرید و خوراکی در این مال تمامی ندارد و تقریباً همیشه یک رویداد ویژه نظیر موسیقی زنده و فشن شو در دبی مال برپا است. دهکدههای کوچک از ۴۰۰۰ سال قبل در امتداد این نهر برپا شدهاند، درحالیکه عصر مدرن با استقرار طایفهی بنی یاس در این ناحیه در دههی ۱۸۳۰ آغاز شد. این پارک، روزهای جمعه از 10 صبح تا 22 شب و روزهای پنجشنبه از 10 صبح تا 18 عصر فعالیت می کند. ارتفاع کلی این ساختمان به 44 متر می رسد و در طراحی داخلی آن، از پانل های چوبی، لوستر آبشاری و شیشه ای چند طبقه استفاده شده است. برج خلیفه به خاطر کمک های مالی فراوان ابوظبی به این نام تغییر نام یافت. ارتفاع برج خلیفه دبی چقدر است؟ یکی دیگر از رستوران های ال ماهارا به دلیل داشتن آکواریوم آب دریا معروف است می توان گفت آکواریوم برج العرب که خیلی ها به دنبال آن هستند در اینجا قرار دارد. همچنین از خورشید و ساحل و دریا لذت ببرید. این منطقه پرجنبوجوش با تعداد زیادی غذاخوری، مراکز خرید، کابینهای رنگارنگ اجارهای، تاسیسات هنری، زمین بازی ترامپولین برای بچهها، و پارک آبی کاملاً جدید لاگونا نوید یک روز عالی در کنار دریا را میدهد. عاشقان فرهنگ به هنگام بودن در این منطقه نباید دو جواهر معماری مرمتشدهی دیره را فراموش کنند. پارک طلا و الماس توقفگاهی ضروری برای عاشقان جواهرات با میزبانی از ۱۱۸ تولیدکننده و ۳۰ خردهفروش در زیر یک سقف است.

در مال امارات همچنین یک مجتمع سینمایی و یک مرکز تفریحات خانوادگی با میزبانی از وسایل سرگرمکننده برای بزرگ و کوچک به چشم میخورد. این ساحل بعد از تفریحات آبی به ایستگاه شک در دبی نیز شهرت دارد چرا که توسط انواع رستورانها، کافهها و اغذیه فروشیهای جذاب احاطه شده است. بازار طلای دیره، بهعنوان بزرگترین بازار طلای دنیا، شهرت جهانی دارد. بازار ادویهی دیره نیز هر ادویهای که تصورش را کنید، دارد. اما اگر میخواهید عجله نکنید و با گزینه کندتر و مقرون به صرفه تری سفر کنید، میتوانید بلیط تاکسی را رزرو کنید. در ساحل عمومی جمیرا در دبی می توانید به صورت رایگان شنا کنید، اسکیت بازی کنید و بدوید. ساحل جمیرا، یکی از سواحل دبی است که به دلیل وجود شن های سفید، و شکل آرام بخشی که دارد بسیار مشهور است و طرفداران زیادی دارد. ساحل جمیرا از پربازدیدترین و محبوب ترین سواحل دبی است. طول این ساحل شگفت انگیز در حدود 3 کیلومتر می باشد که به سه بخش تقسیم می گردد. علاوه بر این ها، معماری این شهر نیز شگفت انگیز است. در این مرکز خرید علاوه بر فروشگاه ها، سایر امکانات تفریحی و رفاهی نظیر وسایل بازی برای کودکان، رستوران های متنوع، کافی شاپ، سینما، بوفه های غذا و …

علاوه بر این، با مواجهه با غذاهای لذیذ و سوغاتی های مقاومت ناپذیر که هر کدام از گوشه های مختلف جهان آمده اند، وسوسه افراط در خرید بیشتر می شود. “SLAB”، یک رستوران معروف در لامر است که غذاهای جدید و سبک را سرو میکند. حال و هوای کلاسیک خود را به دور از سبک زندگی مدرن دارد. این خانه از جنس سنگ گچ و تختهسنگهای مرجانی، مورد مرمت قرار گرفته و با حفظ ظاهر زیبا و اصیل خود، درک بهتری از سبک زندگی اشرافی حاکمان دبی به شما میدهد. غواصی در قفس و شنا در کنار کوسهها از دیگر پیشنهادهایی است که در این آکواریوم به شما خواهد شد. اگر نمی خواهید هزینه ای برای آکواریو دبی بپردازیدف می توانید ماهی های رنگارنگ و بزرگ آکواریوم را از محوطه ی خارجی دبی مال نیز تماشا کنید. اگر دبی به عنوان یک مقصد کاری در نظر دارید، میتوانید برای رزرو هتل های دبی به کارشناسان ما در بخش سفرهای خارجی مراجعه کنید تا لوکسترین هتلها را با قیمتی مناسب برای شما رزرو کنند. بهعلاوه، اگر وارد این باغوحش زیرآبی شوید، میتوانید در تونلهای آکواریومی آن نیز قدم بزنید. کافی است در منطقه بستکیه گشتی بزنید تا متوجه شهر قدیمی دبی شوید. این مرکز تفریحی مناسب برای خانوادهها همچنین ۲۵ منطقه پیکنیک با باربیکیو ارائه میدهد، بنابراین میتوانید ناهار یا شام را پس از اشتهایتان در آب، مسیر دویدن یا مسیر دوچرخهسواری (میتوانید دوچرخه کرایه کنید) کباب کنید.

بچهها قطار خوش منظرهای را که در پارک حرکت میکند، دوست دارند، و خانوادهها ممکن است بخواهند در یک کلبه ساحلی یا کلبهای مجهز به تهویهی مطبوع برای آن روز بچرخند. این ساحل بکر با ماسههای سفید مکانی محبوب برای خانوادهها است. در امتداد ساحل جمیرا هتل های 5 ستاره ی شیک فراوانی وجود دارد که به عنوان مثال می توان به چند تا از معروف ترین آنها مانند برج العرب و هتل جمیرا بیچ اشاره کرد که هر کدام، از مهمترین جاذبه های توریستی دبی هستند. از جمله مراسم هایی که در این سالن با ظرفیت 2000 نفر برگزار می شوند می توان به اپرا، تئاتر، کنسرت و ارکستر، پخش فیلم و نمایشگاه های هنری اشاره کرد. در جریان ساخت برج خلیفه ، که در سال 2010 افتتاح شد ، چهار نفر کشته شدند. همچنین باید بگوییم که تمامی اینها در نزدیک به برج خلیفه میباشند و شما میتوانید خیلی سریع و راحت به آنها دسترسی پیدا کنید. برای استفاده از ووچر باید حتما از گیشه بلیط بدون تخفیف تهیه کنید. برنامهی سکوی دیدبانی برج خلیفه شامل یک معرفی چندرسانهای از خود دبی و ساختمان برج خلیفه، پیش از رفتن به سکوی دیدبانی با آسانسورهای فوقسریع، است. از نظر بسیاری از گردشگران، دیدار از سکوی دیدبانی برج خلیفه در طبقهی ۱۲۴ آن به هنگام سفر به دبی ضروری است. طبقهی بالای این دژ با تیرهای چوبی تقویت شده و سقف آن نیز از جنس برگهای درخت نخل، گِل و گچ است. یکی از برترین جاذبههای گردشگری این شهر، آکواریوم دبی با میزبانی از ۱۴۰ گونهی آبزی در مخزنی معلق در طبقهی همکف مرکز خرید دبی مال است. فرصتهای خرید در این مال بینهایت هستند.

مسجد جمیرا با تاریک شدن هوا غرق در نور شده و جذابتر از همیشه به نظر میرسد. در ادامه، برخی از این صرافیها برای تبدیل ارز در دبی را به شما معرفی خواهیم نمود تا با کمترین مشکلی به این صرافیها مراجعه کرده و برای تبدیل ارز خود اقدام کنید. همان طور که پیش تر اشاره کردیم، دبی، شهر جاذبه های دیدنی و خارق العاده است که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند. از دیگر دیدنی های خارق العاده شهر دبی، می توان به موزه آینده دبی اشاره کرد. اما توبیاس باولی (Tobias Bauly)، مدیر پروژه کمپانی ساخت و ساز Buro Happold درباره این پروژه می گوید: ” هدف از طراحی موزه آینده، فراهم ساختن کاتالیزوری برای پیشبرد مفاهیم و ایده های خلاقانه بود! چالش بزرگی که در ساخت این بنا وجود داشت، فرم دهی به مواد و کشیدن روکش مناسب و خاص روی مواد اولیه بود. میتوان از این لنگرگاه دیدن کرد و شاهد بارگیری و تخلیهی بار در لنجها بود. بسیاری از لنجها از این مکان عازم کویت، ایران، عمان، هند و شاخ آفریقا میشوند. کارگران لنجها معمولاً گردشگران را برای بازدید به داخل لنج دعوت میکنند که فرصتی برای آشنایی با زندگی این دریانوردان سنتی است. نمای بیرونی این برج که شبیه به بادبان یک لنج طراحی شده، در طول شب با رقص نورهای رنگارنگ میدرخشد. این سالن ۲,۰۰۰ نفری در نوع خود شاهکاری از نظر معماری محسوب میشود و با نمای شیشهای و فلزی خود در کنار ساحل، یکی از نمادهای جدید دبی است. این بزرگراه عریض و ۸ بانده پر از برجهای شیشهای و آسمانخراشهای فلزی و فولادی در سراسر طول خود است. پارک های آبی دبی یکی از جذاب ترین و پر طرفدار ترین اماکن توریستی دنیا محسوب میشوند. دبی یکی از پربازدیدترین شهرهای توریستی جهان است. در هر کدام از این بخش ها فروشگاه های متنوعی از برندهای لوکس و شناخته شده و دیگر برندها هستند که محصولات با کیفیتی ارائه می دهند.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از اجاره ماشین در دبی دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 9

درباره ما
موضوعات
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    <
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 93
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • بازدید امروز : 478
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 725
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4958
  • بازدید ماه : 28458
  • بازدید سال : 143309
  • بازدید کلی : 496373
  • کدهای اختصاصی