loading...

نشر

بازدید : 4773
سه شنبه 28 شهريور 1402 زمان : 13:32


ارز دیجیتال چیست؟

ارزهای دیجیتال، ارزهای واقعی هستند که با پروتکل های رمزگذاری شده توسعه یافته اند و هدف آنها کاهش تقلب و جلوگیری از جعل و جعل است. یعنی هیچ نهاد، سازمان یا دولت خاصی آن را تحت نظارت و کنترل خود ندارد.

در نتیجه خبری از دخالت دولت در مدیریت و پیشرفت پروژه های شبکه بلاک چین نیست. شبکه بلاک چین یک شبکه بزرگ است که در آن ارزهای دیجیتال رد و بدل می شوند.

شما می توانید از ارز دیجیتال برای تراکنش های مالی مختلف از نقاط مختلف جهان استفاده کنید. کلیدهای عمومی و خصوصی برای انجام هر تراکنش با ارز دیجیتال در یک پلت فرم گسترده تر مورد نیاز است.

این کلیدها امنیت عملیات با ارزهای دیجیتال دیجیتال را افزایش می دهند. در واقع، فعالیت های تراکنش با ارزهای رمزنگاری شده با کمک فرآیندهای رمزگذاری مسیر تراکنش انجام می شود.

در روش های قبلی که در مقایسه با تراکنش با ارزهای دیجیتال و بلاک چین سنتی تلقی می شود، مبالغ زیادی از موسسات مالی واسط و بانک ها به عنوان کارمزد انتقال ارزها و تراکنش ها اخذ می شود. اما انجام فعالیت های مختلف با ارز دیجیتال دیگر چنین مشکلی ندارد. این بدان معناست که تراکنش های مالی را می توان با کارمزدهای بسیار پایین انجام داد.

ارز دیجیتال در ایران

اگر شما هم قصد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را دارید یا می خواهید تراکنش های مالی خود را با استفاده از ارزهای دیجیتال به جای ریال انجام دهید، خبر خوبی برای شما داریم. ایران یکی از کشورهایی است که استفاده از ارزهای دیجیتال در آن قانونی و متداول است و به همین دلیل می‌توانید بدون هیچ مشکلی ارز دیجیتال مورد نیاز خود را از صرافی‌های داخلی خریداری کنید و با نگهداری آن در کیف پول امن، تراکنش‌های خود را با پیش پرداخت انجام دهید. . استفاده از ارزهای دیجیتال اکنون می توانید بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، ریپل (XRP)، بیت کوین کش (BCH)، EOS، Litecoin (LTC)، استلار لومن (XLM)، ارز دیجیتال Cardano و Tether (USDT) را با استفاده از قوطی خریداری کنید. این ارز دیجیتال به عنوان مبادلات مالی یا ابزار سرمایه گذاری شما در ایران است. اخیرا ارزهای دیجیتال پرداختی ایرانی نیز به صورت آزمایشی وارد بازار شده اند.

حقیقت این است که در حال حاضر استفاده از ارزهای دیجیتال در تجارت و تراکنش های تجاری در ایران نسبت به سایر نقاط جهان محدود است و بیت کوین، رایج ترین ارز رمزنگاری شده در ایران، تنها برای سرمایه گذاری و به عنوان وسیله ای برای اجتناب استفاده می شود. از نوسانات ارز استفاده می شود. بنابراین می توان گفت که این ارزهای دیجیتال هنوز تا استقبال گسترده در ایران راه زیادی در پیش دارند.

ارز دیجیتال، هافبک ویژه!

امروزه که وضعیت ارزهای دیجیتال مساعد است و به عنوان یک پدیده جدید با کاربردهای فراوان نامگذاری شده است، نیاز به شناخت و کسب دانش در مورد ارزهای دیجیتال بیش از پیش احساس می شود. بانک ها، موسسات مالی، دولت ها و سرمایه گذاران زودتر از سایر ارزها متوجه این ارز شده اند. جدا از اینکه متوجه اهمیت و ظرفیت ارزهای رمزنگاری شده اند، از حضور بازیگران جدید در این بازار نیز کمی احساس ترس و نگرانی می کنند.

همانطور که در بالا ذکر شد، مبادلات مالی و تراکنش‌های مختلف با ارزهای دیجیتال ارزان‌تر از استفاده از روش‌های سنتی گذشته است. در نتیجه، موسسات مالی و بانک ها به وضوح در معرض برخی ریسک ها هستند.

البته با وجود همه حرف و حدیث ها در مورد جایگزینی ارز دیجیتال با ارز واقعی، هنوز همه چیز درباره این ارز حتی از سوی دولت ها، مهندسان، کارشناسان و کارشناسان دنیای اقتصاد، تجارت و بازارهای مختلف در حد حدس و گمان است. اطلاعات کافی در این زمینه ندارند.

یکی از دلایل اصلی این مشکل، تخصص بیش از حد در ارزهای مختلف است. در واقع دانش دولت ها، کارشناسان و .... خیلی کمتر از آن چیزی است که بتوانم این پدیده جدید را به خوبی تحلیل کنم. بنابراین بهترین راه برای یادگیری آموزش ارزهای دیجیتال به روشی خاص است!

داستان تولد ارز دیجیتال

تعداد کمی از مردم از ظهور ارز دیجیتال آگاه هستند. این رویداد در واقع به عنوان یک محصول در کنار سایر محصولات وارد دنیای مالی شد. بیت کوین محبوب ترین ارز دیجیتالی است که توسط فردی ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو ساخته شده است.

هویت این فرد کاملاً مشخص نیست و این فرضیه وجود دارد که شاید این فرد نام جعلی برای گروهی از افرادی باشد که اقدام به تولید و طراحی اولین ارز دیجیتال بیت کوین که اولین و مهمترین پول است، کرده اند. دیجیتال و آسیب پذیرتر از سایرین این نوع ارز است. قضاوت ها و تحلیل ها قرار می گیرد.

به طور خاص، بیت کوین در دنیای دیجیتال توجه زیادی را به خود جلب کرده است. این سکه قیمت سایر سکه ها را تعیین می کند و تأثیرات بسیار زیادی بر روند سایر ارزهای دیجیتال دارد.

قبل از اینکه ایده طراحی و تولید ارزهای دیجیتال مطرح شود، بیت کوین به عنوان ارزی به بازار عرضه شد که هیچ واسطه ای بین گیرنده و گیرنده برای فروش و انجام تراکنش های مختلف وجود نداشت.

در واقع، ارز دیجیتال بیت کوین در یک پلتفرم کاملاً غیرمتمرکز امکان تراکنش بین دو نفر را بدون نیاز به بانک ها و مؤسسات فراهم می کند. در واقع، بیت کوین و روش تجارت هیجان انگیز آن قبل از مطرح شدن مفهوم پول دیجیتال به دنیا آمد.

ارز دیجیتال چه تفاوتی با ارز معمولی دارد؟

ارزهای معمولی یا ارزهای فیات توسط دولت ها مدیریت می شود و بازتولید یا انتشار آنها توسط بانک های مرکزی همان دولت انجام می شود. در حالی که ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین از طریق فرآیندی به نام ماینینگ ایجاد و توزیع می شوند، در بیشتر موارد تحت کنترل یا نظارت هیچ نهاد، شخص یا سازمانی نیستند. بنابراین به این ارزها، ارزهای غیرمتمرکز می گویند.

برخلاف ارزهای فیات، معاملات با ارزهای دیجیتال به صورت همتا به همتا و بدون نیاز به واسطه انجام می شود. در واقع، هر کسی در هر کجای دنیا می‌تواند از ارزهای دیجیتال در تراکنش‌های خود استفاده کند یا این ارزها را در کیف پول مجازی خود نگه دارد، بدون توجه به سیستم بانکی سنتی در محل - محل اقامت خود. این ویژگی مهم ترین ویژگی متمایز کننده ارز دیجیتال از ارزهای معمولی به حساب می آید.

ارزهای فیات ارزش خود را از وام هایی می گیرند که مردم از بانک ها می گیرند و ارزش ذاتی ندارند. اما ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین ارزش ذاتی فراتر از اعتماد جامعه ارزهای دیجیتال دارند و ارزش آنها صرفاً به سیستم اعتباری متکی نیست.

بیت کوین و ارزهای دیجیتال متعاقب آن مسیر جدیدی را در سیستم مالی جهانی ایجاد کرده اند. به این ترتیب تمامی اجزای این سیستم بر اساس محاسبات ریاضی و اجماع کاربران ارزهای دیجیتال به صورت کاملا شفاف قابل مدیریت است و شخص یا سازمان خاصی پشت آن نیست.

یکی دیگر از تفاوت های ارز دیجیتال با ارز فیات معمولی این است که برخلاف پول معمولی نمی توان چندین بار در ارز دیجیتال خرج کرد. علاوه بر این، تراکنش های انجام شده با ارز دیجیتال غیرقابل برگشت بوده و پس از انجام تراکنش، امکان ابطال یا استرداد ارز بدون درخواست گیرنده وجود ندارد.

رمزارزها چگونه کار می کنند؟ خرید ارز دیجیتال

همانطور که گفته شد، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به عنوان یک نوآوری جانبی در حین کار بر روی پروژه ارز دیجیتال ظاهر شدند. این پروژه می خواست سیستمی ایجاد کند که در آن مبادلات مالی و تراکنش ها بر روی پلتفرم های دیجیتال امکان پذیر باشد، اما این سیستم یک سیستم متمرکز بود.

در حالی که بیت کوین و سایر انواع ارز دیجیتال را می توان در یک پلت فرم کاملا غیر متمرکز استفاده کرد، این یک توسعه ناخواسته است که در حین کار برای تولید پول دیجیتال به دنیا معرفی شد.

یکی از مزایای یک سیستم و شبکه غیرمتمرکز این است که تمام تراکنش‌ها بر روی پلتفرم بلاک چین و شبکه‌ای که ارزهای دیجیتال از طریق آن مبادله می‌شوند مانند یک دفتر حسابداری بزرگ هستند. در این دفتر کل، تمامی تراکنش های انجام شده توسط کاربران به طور کامل در شبکه ثبت شده و برای همه شناخته شده است.

در این صورت اطلاعات ثبت شده در سیستم قابل تغییر یا دستکاری نیست. هر تراکنش جدیدی که در سیستم ثبت می شود باید توسط همه کاربران، که به عنوان گره های شبکه بلاک چین و شبکه های مشابه شناخته می شوند، تایید شود.

کاربرد ارز دیجیتال

با توجه به محبوبیت بسیار زیاد ارزهای دیجیتال در سال های اخیر، این سوال پیش می آید که کاربرد اساسی این ارزهای دیجیتال چیست و آیا دلیل منطقی برای این محبوبیت وجود دارد یا خیر؟ اگرچه این ارزهای دیجیتال هنوز راه زیادی در پیش دارند تا به جایگاه ارزهای فیات برسند، اما در حال حاضر ارزهای رمزنگاری شده به ویژه بیت کوین به عنوان یک ارز مورد قبول جهانی در نظر گرفته می شوند. استفاده از ارزهای دیجیتال را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

استفاده از ارز دیجیتال به عنوان روش پرداخت

در ابتدای معرفی بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال، این ارز دیجیتال ارزش چندانی نداشت و از این رو استفاده از آن در معاملات تجاری و معاملات مالی نیز محدود بود. اما با گذشت زمان، افراد بیشتری بیت کوین را به عنوان روش پرداخت می پذیرند و در حال حاضر ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین به عنوان گزینه های پرداخت در بسیاری از رستوران ها، خطوط هوایی، جواهرات و فروشگاه های اپلیکیشن استفاده می شود.

یکی از شرکت هایی که به طور گسترده از ارزهای دیجیتال به عنوان روش پرداخت استفاده می کند، اپل است. به عنوان مثال، مردم اکنون می توانند تراکنش های خود را در اپ استور با استفاده از 10 نوع ارز دیجیتال مختلف انجام دهند. به نظر می رسد به زودی سایر فروشگاه های آنلاین در کشورهای دیگر نیز از این روند پیروی کنند.

استفاده از ارز دیجیتال به عنوان روش سرمایه گذاری

بیت ارز های دیجیتال و به ویژه بیت کوین، یکی از سودآورترین راه های سرمایه گذاری در عصر امروز است. قیمت این ارزهای دیجیتال همچنان در حال افزایش است و به نظر می رسد بازار ارزهای دیجیتال در آینده نزدیک شاهد افزایش بی سابقه درآمد باشد.

با این حال، تکامل ارز دیجیتال به عنوان یک وسیله سرمایه گذاری را نباید نادیده گرفت. بیت کوین بگیرید. بیت کوین محبوب ترین ارز دیجیتال با بیشترین سهم بازار در بین ارزهای رمزنگاری شده است، اما در تاریخ خود دستخوش تغییرات قابل توجهی شده است. به عنوان مثال، در دسامبر 2017، ارزش بیت کوین به طور ناگهانی از 19000 دلار به ازای هر BTC به 7000 دلار در هر BTC افزایش یافت.

از آنجایی که ارزش ارزهای دیجیتال به منابع فیزیکی بستگی ندارد و تنها بر اساس محبوبیت ارز دیجیتال و نوسانات بازار تعیین می شود، وقوع تغییرات ناگهانی و غیرمنتظره امری طبیعی است و بنابراین قبل از هرگونه سرمایه گذاری حتی در این زمینه. ، از خطر ضرر باید اجتناب شود. مقداری از سرمایه خود را مادام العمر ببخشید. با این حال، شما می توانید از طریق تجزیه و تحلیل فنی بازار ارزهای دیجیتال ضرر را به حداقل برسانید.


ارز دیجیتال چیست؟

ارزهای دیجیتال، ارزهای واقعی هستند که با پروتکل های رمزگذاری شده توسعه یافته اند و هدف آنها کاهش تقلب و جلوگیری از جعل و جعل است. یعنی هیچ نهاد، سازمان یا دولت خاصی آن را تحت نظارت و کنترل خود ندارد.

در نتیجه خبری از دخالت دولت در مدیریت و پیشرفت پروژه های شبکه بلاک چین نیست. شبکه بلاک چین یک شبکه بزرگ است که در آن ارزهای دیجیتال رد و بدل می شوند.

شما می توانید از ارز دیجیتال برای تراکنش های مالی مختلف از نقاط مختلف جهان استفاده کنید. کلیدهای عمومی و خصوصی برای انجام هر تراکنش با ارز دیجیتال در یک پلت فرم گسترده تر مورد نیاز است.

این کلیدها امنیت عملیات با ارزهای دیجیتال دیجیتال را افزایش می دهند. در واقع، فعالیت های تراکنش با ارزهای رمزنگاری شده با کمک فرآیندهای رمزگذاری مسیر تراکنش انجام می شود.

در روش های قبلی که در مقایسه با تراکنش با ارزهای دیجیتال و بلاک چین سنتی تلقی می شود، مبالغ زیادی از موسسات مالی واسط و بانک ها به عنوان کارمزد انتقال ارزها و تراکنش ها اخذ می شود. اما انجام فعالیت های مختلف با ارز دیجیتال دیگر چنین مشکلی ندارد. این بدان معناست که تراکنش های مالی را می توان با کارمزدهای بسیار پایین انجام داد.

ارز دیجیتال در ایران

اگر شما هم قصد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را دارید یا می خواهید تراکنش های مالی خود را با استفاده از ارزهای دیجیتال به جای ریال انجام دهید، خبر خوبی برای شما داریم. ایران یکی از کشورهایی است که استفاده از ارزهای دیجیتال در آن قانونی و متداول است و به همین دلیل می‌توانید بدون هیچ مشکلی ارز دیجیتال مورد نیاز خود را از صرافی‌های داخلی خریداری کنید و با نگهداری آن در کیف پول امن، تراکنش‌های خود را با پیش پرداخت انجام دهید. . استفاده از ارزهای دیجیتال اکنون می توانید بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، ریپل (XRP)، بیت کوین کش (BCH)، EOS، Litecoin (LTC)، استلار لومن (XLM)، ارز دیجیتال Cardano و Tether (USDT) را با استفاده از قوطی خریداری کنید. این ارز دیجیتال به عنوان مبادلات مالی یا ابزار سرمایه گذاری شما در ایران است. اخیرا ارزهای دیجیتال پرداختی ایرانی نیز به صورت آزمایشی وارد بازار شده اند.

حقیقت این است که در حال حاضر استفاده از ارزهای دیجیتال در تجارت و تراکنش های تجاری در ایران نسبت به سایر نقاط جهان محدود است و بیت کوین، رایج ترین ارز رمزنگاری شده در ایران، تنها برای سرمایه گذاری و به عنوان وسیله ای برای اجتناب استفاده می شود. از نوسانات ارز استفاده می شود. بنابراین می توان گفت که این ارزهای دیجیتال هنوز تا استقبال گسترده در ایران راه زیادی در پیش دارند.

ارز دیجیتال، هافبک ویژه!

امروزه که وضعیت ارزهای دیجیتال مساعد است و به عنوان یک پدیده جدید با کاربردهای فراوان نامگذاری شده است، نیاز به شناخت و کسب دانش در مورد ارزهای دیجیتال بیش از پیش احساس می شود. بانک ها، موسسات مالی، دولت ها و سرمایه گذاران زودتر از سایر ارزها متوجه این ارز شده اند. جدا از اینکه متوجه اهمیت و ظرفیت ارزهای رمزنگاری شده اند، از حضور بازیگران جدید در این بازار نیز کمی احساس ترس و نگرانی می کنند.

همانطور که در بالا ذکر شد، مبادلات مالی و تراکنش‌های مختلف با ارزهای دیجیتال ارزان‌تر از استفاده از روش‌های سنتی گذشته است. در نتیجه، موسسات مالی و بانک ها به وضوح در معرض برخی ریسک ها هستند.

البته با وجود همه حرف و حدیث ها در مورد جایگزینی ارز دیجیتال با ارز واقعی، هنوز همه چیز درباره این ارز حتی از سوی دولت ها، مهندسان، کارشناسان و کارشناسان دنیای اقتصاد، تجارت و بازارهای مختلف در حد حدس و گمان است. اطلاعات کافی در این زمینه ندارند.

یکی از دلایل اصلی این مشکل، تخصص بیش از حد در ارزهای مختلف است. در واقع دانش دولت ها، کارشناسان و .... خیلی کمتر از آن چیزی است که بتوانم این پدیده جدید را به خوبی تحلیل کنم. بنابراین بهترین راه برای یادگیری آموزش ارزهای دیجیتال به روشی خاص است!

داستان تولد ارز دیجیتال

تعداد کمی از مردم از ظهور ارز دیجیتال آگاه هستند. این رویداد در واقع به عنوان یک محصول در کنار سایر محصولات وارد دنیای مالی شد. بیت کوین محبوب ترین ارز دیجیتالی است که توسط فردی ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو ساخته شده است.

هویت این فرد کاملاً مشخص نیست و این فرضیه وجود دارد که شاید این فرد نام جعلی برای گروهی از افرادی باشد که اقدام به تولید و طراحی اولین ارز دیجیتال بیت کوین که اولین و مهمترین پول است، کرده اند. دیجیتال و آسیب پذیرتر از سایرین این نوع ارز است. قضاوت ها و تحلیل ها قرار می گیرد.

به طور خاص، بیت کوین در دنیای دیجیتال توجه زیادی را به خود جلب کرده است. این سکه قیمت سایر سکه ها را تعیین می کند و تأثیرات بسیار زیادی بر روند سایر ارزهای دیجیتال دارد.

قبل از اینکه ایده طراحی و تولید ارزهای دیجیتال مطرح شود، بیت کوین به عنوان ارزی به بازار عرضه شد که هیچ واسطه ای بین گیرنده و گیرنده برای فروش و انجام تراکنش های مختلف وجود نداشت.

در واقع، ارز دیجیتال بیت کوین در یک پلتفرم کاملاً غیرمتمرکز امکان تراکنش بین دو نفر را بدون نیاز به بانک ها و مؤسسات فراهم می کند. در واقع، بیت کوین و روش تجارت هیجان انگیز آن قبل از مطرح شدن مفهوم پول دیجیتال به دنیا آمد.

ارز دیجیتال چه تفاوتی با ارز معمولی دارد؟

ارزهای معمولی یا ارزهای فیات توسط دولت ها مدیریت می شود و بازتولید یا انتشار آنها توسط بانک های مرکزی همان دولت انجام می شود. در حالی که ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین از طریق فرآیندی به نام ماینینگ ایجاد و توزیع می شوند، در بیشتر موارد تحت کنترل یا نظارت هیچ نهاد، شخص یا سازمانی نیستند. بنابراین به این ارزها، ارزهای غیرمتمرکز می گویند.

برخلاف ارزهای فیات، معاملات با ارزهای دیجیتال به صورت همتا به همتا و بدون نیاز به واسطه انجام می شود. در واقع، هر کسی در هر کجای دنیا می‌تواند از ارزهای دیجیتال در تراکنش‌های خود استفاده کند یا این ارزها را در کیف پول مجازی خود نگه دارد، بدون توجه به سیستم بانکی سنتی در محل - محل اقامت خود. این ویژگی مهم ترین ویژگی متمایز کننده ارز دیجیتال از ارزهای معمولی به حساب می آید.

ارزهای فیات ارزش خود را از وام هایی می گیرند که مردم از بانک ها می گیرند و ارزش ذاتی ندارند. اما ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین ارزش ذاتی فراتر از اعتماد جامعه ارزهای دیجیتال دارند و ارزش آنها صرفاً به سیستم اعتباری متکی نیست.

بیت کوین و ارزهای دیجیتال متعاقب آن مسیر جدیدی را در سیستم مالی جهانی ایجاد کرده اند. به این ترتیب تمامی اجزای این سیستم بر اساس محاسبات ریاضی و اجماع کاربران ارزهای دیجیتال به صورت کاملا شفاف قابل مدیریت است و شخص یا سازمان خاصی پشت آن نیست.

یکی دیگر از تفاوت های ارز دیجیتال با ارز فیات معمولی این است که برخلاف پول معمولی نمی توان چندین بار در ارز دیجیتال خرج کرد. علاوه بر این، تراکنش های انجام شده با ارز دیجیتال غیرقابل برگشت بوده و پس از انجام تراکنش، امکان ابطال یا استرداد ارز بدون درخواست گیرنده وجود ندارد.

رمزارزها چگونه کار می کنند؟ خرید ارز دیجیتال

همانطور که گفته شد، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به عنوان یک نوآوری جانبی در حین کار بر روی پروژه ارز دیجیتال ظاهر شدند. این پروژه می خواست سیستمی ایجاد کند که در آن مبادلات مالی و تراکنش ها بر روی پلتفرم های دیجیتال امکان پذیر باشد، اما این سیستم یک سیستم متمرکز بود.

در حالی که بیت کوین و سایر انواع ارز دیجیتال را می توان در یک پلت فرم کاملا غیر متمرکز استفاده کرد، این یک توسعه ناخواسته است که در حین کار برای تولید پول دیجیتال به دنیا معرفی شد.

یکی از مزایای یک سیستم و شبکه غیرمتمرکز این است که تمام تراکنش‌ها بر روی پلتفرم بلاک چین و شبکه‌ای که ارزهای دیجیتال از طریق آن مبادله می‌شوند مانند یک دفتر حسابداری بزرگ هستند. در این دفتر کل، تمامی تراکنش های انجام شده توسط کاربران به طور کامل در شبکه ثبت شده و برای همه شناخته شده است.

در این صورت اطلاعات ثبت شده در سیستم قابل تغییر یا دستکاری نیست. هر تراکنش جدیدی که در سیستم ثبت می شود باید توسط همه کاربران، که به عنوان گره های شبکه بلاک چین و شبکه های مشابه شناخته می شوند، تایید شود.

کاربرد ارز دیجیتال

با توجه به محبوبیت بسیار زیاد ارزهای دیجیتال در سال های اخیر، این سوال پیش می آید که کاربرد اساسی این ارزهای دیجیتال چیست و آیا دلیل منطقی برای این محبوبیت وجود دارد یا خیر؟ اگرچه این ارزهای دیجیتال هنوز راه زیادی در پیش دارند تا به جایگاه ارزهای فیات برسند، اما در حال حاضر ارزهای رمزنگاری شده به ویژه بیت کوین به عنوان یک ارز مورد قبول جهانی در نظر گرفته می شوند. استفاده از ارزهای دیجیتال را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

استفاده از ارز دیجیتال به عنوان روش پرداخت

در ابتدای معرفی بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال، این ارز دیجیتال ارزش چندانی نداشت و از این رو استفاده از آن در معاملات تجاری و معاملات مالی نیز محدود بود. اما با گذشت زمان، افراد بیشتری بیت کوین را به عنوان روش پرداخت می پذیرند و در حال حاضر ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین به عنوان گزینه های پرداخت در بسیاری از رستوران ها، خطوط هوایی، جواهرات و فروشگاه های اپلیکیشن استفاده می شود.

یکی از شرکت هایی که به طور گسترده از ارزهای دیجیتال به عنوان روش پرداخت استفاده می کند، اپل است. به عنوان مثال، مردم اکنون می توانند تراکنش های خود را در اپ استور با استفاده از 10 نوع ارز دیجیتال مختلف انجام دهند. به نظر می رسد به زودی سایر فروشگاه های آنلاین در کشورهای دیگر نیز از این روند پیروی کنند.

استفاده از ارز دیجیتال به عنوان روش سرمایه گذاری

بیت ارز های دیجیتال و به ویژه بیت کوین، یکی از سودآورترین راه های سرمایه گذاری در عصر امروز است. قیمت این ارزهای دیجیتال همچنان در حال افزایش است و به نظر می رسد بازار ارزهای دیجیتال در آینده نزدیک شاهد افزایش بی سابقه درآمد باشد.

با این حال، تکامل ارز دیجیتال به عنوان یک وسیله سرمایه گذاری را نباید نادیده گرفت. بیت کوین بگیرید. بیت کوین محبوب ترین ارز دیجیتال با بیشترین سهم بازار در بین ارزهای رمزنگاری شده است، اما در تاریخ خود دستخوش تغییرات قابل توجهی شده است. به عنوان مثال، در دسامبر 2017، ارزش بیت کوین به طور ناگهانی از 19000 دلار به ازای هر BTC به 7000 دلار در هر BTC افزایش یافت.

از آنجایی که ارزش ارزهای دیجیتال به منابع فیزیکی بستگی ندارد و تنها بر اساس محبوبیت ارز دیجیتال و نوسانات بازار تعیین می شود، وقوع تغییرات ناگهانی و غیرمنتظره امری طبیعی است و بنابراین قبل از هرگونه سرمایه گذاری حتی در این زمینه. ، از خطر ضرر باید اجتناب شود. مقداری از سرمایه خود را مادام العمر ببخشید. با این حال، شما می توانید از طریق تجزیه و تحلیل فنی بازار ارزهای دیجیتال ضرر را به حداقل برسانید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 9

درباره ما
موضوعات
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    <
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 93
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 1
  • بازدید امروز : 271
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 725
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 4751
  • بازدید ماه : 28251
  • بازدید سال : 143102
  • بازدید کلی : 496166
  • کدهای اختصاصی