loading...

نشر

بازدید : 198
پنجشنبه 5 بهمن 1402 زمان : 10:38


با افتتاح سالن زیبایی زنانه می توانید درآمد و سود بالایی کسب کنید. شما سال هاست که در سالن زیبایی کار می کنید و تجربه و اعتماد مشتریان را به دست آورده اید. اکنون زمان برداشتن گام بعدی است. احتمالا مدت زیادی است که به فکر ایجاد یک سالن زیبایی زنانه بوده اید. با ساخت سالن زیبایی می توانید افزایش درآمد بالایی را تجربه کنید.

مدل موی زنانه را تجربه کنید

قبل از راه اندازی یک سالن زیبایی، باید اطلاعات کافی در مورد نحوه کار این تجارت داشته باشید. اخیراً صنعت سالن های زیبایی به قدری پیشرفت کرده است که به سختی می توان با خدمات جدید در این بخش همراهی کرد. امروزه کسی نیست که بتواند به صورت حرفه ای تمام خدمات یک آرایشگاه زنانه را انجام دهد. بسیاری از آرایشگاه های زنانه در بخش خصوصی محبوبیت بیشتری دارند. به عنوان مثال، برخی از آنها در صنعت ناخن تخصص دارند.

خدمات کوتاه کردن مو برای بانوان

در بسیاری از سالن های زیبایی، افراد مختلفی برای خدمات آرایشگری مختلف کار می کنند. تعدادی از پرطرفدارترین انواع خدمات آرایشی زنانه را در قسمت زیر مشاهده می کنید:

کوتاه کردن و رنگ کردن مو

برداشتن مو

طراحی و کاشت ناخن

پدیکور و مانیکور

خدمات مراقبت از پوست

خدمات سولاریوم و برنزه کردن

ماساژ

خدمات جدید مانند رایحه درمانی

تجهیزات آرایشگری زنانه

سالن زیبایی مکانی برای بهبود ظاهر یک زن است. برای سازماندهی یک آرایشگاه زنانه، باید تجهیزات خاصی تهیه کنید. خرید تجهیزات آرایشگری مانند صندلی آرایشگری و سبدهای چرخ دستی برای نگهداری لوازم آرایشی یک سرمایه گذاری بلندمدت ارزشمند است. البته امکان اجاره تجهیزات نیز وجود دارد. مهمترین عامل در انتخاب بهترین تجهیزات سالن زیبایی بودجه شماست. پس ابتدا سرمایه خود را بررسی کنید سپس تجهیزات آرایشگاهی را خریداری یا اجاره کنید.

نوع تجهیزات مورد نیاز به نوع سالن و خدماتی که می خواهید ارائه دهید و همچنین تعداد کارمندان سالن شما بستگی دارد. شاید به میز، لوازم آرایش و مراقبت از مو، لوازم طراحی و کاشت ناخن، تخت اپیلاسیون، صندلی آرایشگری، لوازم آرایشگری و غیره نیاز داشته باشید.

علاوه بر تجهیزات اصلی آرایشگاه، به تجهیزات مدیریتی مانند نرم افزار حسابداری برای مدیریت تمام جنبه های مالی و اداری آرایشگاه نیاز خواهید داشت. با نرم افزار حسابداری می توانید مواردی مانند موجودی مواد مصرفی، مدیریت حقوق کارکنان، محاسبه درآمد و ... را مدیریت کنید. درآمد آرایشگاه چقدر است؟

آیا افتتاح سالن زیبایی سودآور است؟ پاسخ این پرسش "بلی" است. هیچ کس نمی تواند منکر سود بالای یک آرایشگاه شود. در دنیای مدرن، صنعت زیبایی و سلامت تقریبا توسط همه پذیرفته شده است. طبق تحقیقات صنعت، استرس افراد را در محیط پر استرس و پر سرعت امروز کاهش می دهد. متخصصین زیبایی، آرایشگران، ناخن کاران و ... در مراقبت از پوست و موی مشتریان خود کمک می کنند. این باعث افزایش علاقه و رشد کسب و کار می شود.

به گزارش وب سایت GLOBE NEWSWIRE، بر اساس آخرین تحقیقات، سهم بازار سالن های زیبایی در سراسر جهان در سال 2019، 144.48 میلیارد دلار بوده است. انتظار می رود که در سال 2026 تقریباً 217.25 میلیارد دلار با نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) 6٪ تجربه کند. این نویدبخش درآمد بالایی برای سالن های زیبایی در سراسر جهان است.

سهم بازار جهانی سالن های زیبایی ایران در سال 2022، 7.62 میلیارد دلار است. انتظار می رود این رقم تا سال 2026 به 8.75 میلیارد دلار برسد و نرخ رشد مرکب سالانه 3.72 درصد (از نظر آماری) باشد.

درآمد آرایشگاه های زنانه در ایران

وقتی صحبت از درآمد آرایشگاه های زنانه ایرانی می شود، باید بدانید که ارائه ارقام دقیق برای هر صاحب این نوع تجارت غیرممکن است. درآمد عموماً شامل فروش کالاها و خدمات در صنعت مورد نظر است. کارآفرینان در زمینه آرایشگاه زنانه باید دائماً به فکر کسب سود در کسب و کار خود باشند.

این بدان معناست که شما نباید فقط به فروش بیشتر فکر کنید. شما باید فروش سودآورتری در سالن خود داشته باشید. به همین دلیل افزایش حاشیه سود، کاهش هزینه ها و ... بر سود سالن زیبایی تاثیرگذار خواهد بود. بر اساس تحقیقات، حاشیه سود سالن های زیبایی در سراسر جهان 8.2 درصد برآورد شده است. در مورد حاشیه سود شغل آرایشگری در ایران 30 تا 50 درصد تخمین زده می شود. البته درآمد آرایشگاه زنانه به معیارهای زیادی از جمله محل آرایشگاه و مهارت آرایشگر و ... بستگی خواهد داشت.

سودآورترین خط آرایشگری

صنعت زیبایی هر روز در حال توسعه و گسترش است. این صنعت حوزه های مختلفی دارد و بسته به مهارت شما می تواند درآمد بالایی داشته باشد. با گذراندن دوره های آموزشی و اخذ دیپلم فنی و حرفه ای در خطوط آرایشی می توانید درآمد بالایی کسب کنید. مهمترین و سودآورترین خطوط آرایشگری عبارتند از:

رنگ و بافت مو

با سهل انگاری کاشته شد

مراقبت و پاکسازی پوست

ویتامین های مو و کراتین

آرایش و آرایش مو

مزایا و معایب کار به عنوان آرایشگر زنانه چیست؟

یکی از راه های کاهش سردرگمی و تردید افرادی که قصد راه اندازی سالن زیبایی را دارند، دانستن مزایا و معایب این حرفه است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت:

مزایای کوتاه کردن مو برای خانم ها

از مهمترین مزایای ایجاد سالن زیبایی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مشتریان با بازده بالا

یک اثر هنری پویا و زنده

شما کسب و کار خود را اداره می کنید

امکان کسب درآمد بالا

امکان ملاقات با افراد جدید

معایب آرایشگری زنانه

در کنار مزایای راه اندازی سالن زیبایی، معایب زیر نیز وجود دارد.

رقابت بالا در صنعت آرایشگری

مهارت و تجربه لازم است.

ساعات کاری بیشتر

نیاز به زمان برای زندگی و کسب درآمد

سرمایه مورد نیاز بالا

ایجاد اعتماد با مشتریان دشوار است.

وظیفه ی سنگین

در صورت مشکلات اقتصادی، آرایشگری جزو اولین و کم استفاده ترین مشاغل است.

نقش مدیریتی کارکنان

سرمایه مورد نیاز و هزینه راه اندازی آرایشگاه زنانه چقدر است؟

رایج ترین موضوعی که در افتتاح آرایشگاه زنانه اهمیت پیدا می کند، تعیین هزینه ها و سرمایه مورد نیاز برای این کسب و کار است. قبل از بررسی هزینه های لازم، لازم است نوع سالن زیبایی و خدماتی که قصد ارائه آن را دارید مشخص کنید. سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی آرایشگاه بسته به موارد مختلفی از جمله اندازه و مالکیت سالن، تعداد و نوع تجهیزات و ... متفاوت است، اما به طور کلی برای راه اندازی یک سالن زیبایی به سرمایه زیادی نیاز دارید. با تعیین خدمات خود، بهتر می توانید تعیین کنید که برای شروع کسب و کار خود چه سرمایه ای لازم است. در قسمت های زیر می توانید هزینه های اولیه و جاری افتتاح آرایشگاه زنانه را به صورت جداگانه مشاهده کنید:

هزینه های اولیه راه اندازی سالن زنانه

هزینه اولیه راه اندازی آرایشگاه زنانه بسته به نوع سالن زیبایی و طرح کسب و کار شما متفاوت است. آیا قصد اجاره یا خرید سالن را دارید؟ تجارت شما چقدر بزرگ خواهد بود؟ اینها سوالاتی هستند که باید از خود بپرسید تا پول مورد نیاز خود را بدست آورید.

هزینه اخذ مجوز فعالیت سالن زیبایی و آرایشگاه زنانه خانه عروس: با توجه به اینکه بدون مجوز نمی توان هیچ اقدامی را انجام داد، اخذ مجوز برای افتتاح آرایشگاه زنانه بسیار مهم است و باید قبل از شروع کار خود اقدام کنید. شما باید برای این هزینه پرداخت کنید. می توانید از طریق تماس با اتحادیه آرایشگاه های زنانه شهر خود از این هزینه ها مطلع شوید. این هزینه ها مدام در حال تغییر است اما در حال حاضر در سال 1401 برای گرفتن مجوز آرایشگاه زنانه باید حدود 1300000 تومان بپردازید.

هزینه دریافت کارت سلامت: طبق قانون کلیه متصدیان، مدیران و کارکنان مراکز نگهداری، تولید، توزیع، نگهداری، حمل و فروش مواد غذایی، آشامیدنی، لوازم آرایشی و بهداشتی و اماکن مشترک موظف به اخذ کارت بهداشت هستند. کارت. شما می توانید این کار را در باجه های سراسر کشور انجام دهید.

هزینه های صدور کارت سلامت شامل هزینه های صدور اولیه کارت سلامت، هزینه های مربوط به معاینات مورد نیاز، هزینه های تمدید کارت سلامت و جریمه در صورت تاخیر می باشد. در صورت تاخیر در تمدید کارت سلامت جریمه دیرکرد اخذ می شود. در حال حاضر (سال 1401) هزینه اولیه صدور کارت سلامت 302708 ریال می باشد.

هزینه های لازم برای خرید یا اجاره سالن: اولین قدم خرید یا اجاره سالن آرایشگاه زنانه است. اگر قصد اجاره سالن را دارید باید مبلغی را از قبل و مبلغی معادل چند ماه اجاره سالن را در نظر بگیرید. قیمت پیش پرداخت و اجاره سالن زیبایی بسته به متراژ و موقعیت سالن متفاوت است. مقایسه مکان ها و اندازه های مختلف به تعیین قیمت اجاره سالن زیبایی کمک می کند.

اگر بخواهید سالن زیبایی بخرید، هزینه آن بیشتر خواهد بود. هزینه خرید یک سالن خوب علاوه بر اندازه و موقعیت سالن به سال ساخت و وضعیت سالن بستگی دارد. هر چه مکان جدیدتر باشد قیمت آن بالاتر است.

هزینه تجهیزات لازم برای آرایشگاه زنانه: این هزینه بسته به نوع سالن و خدماتی که امیدوارید ارائه دهید بسیار متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال برای ارائه خدمات میخکوبی باید حداقل یک میز میخکوب داشته باشید. همچنین ممکن است به سوزن و کارتریج خالکوبی نیاز داشته باشید. سالن های ساده زنانه به حداقل تجهیزات نیاز دارند. صرف نظر از نوع آرایشگاه، به صندلی، آینه و کنسول نیاز خواهید داشت. همچنین همراه داشتن کالسکه با وسایل ساده مانند سشوار، قیچی و ... ضروری است.

هزینه تجهیزات اولیه: علاوه بر تجهیزات اولیه، صرف نظر از نوع سالن زیبایی، به آرایش نیز نیاز خواهید داشت. هزینه این اقلام بسته به برند متفاوت خواهد بود، اما سعی کنید موارد اولیه مانند ضدعفونی کننده ها، بیگودی ها، اسپری ها و پیش بند اصلاح ها، حوله ها، شامپوها، نرم کننده ها، براق کننده های مخصوص و غیره را در نظر داشته باشید.

موجودی محصولات برای فروش: اگر قصد دارید لوازم آرایشی را در سالن زیبایی بفروشید، باید هزینه خرید موجودی اولیه محصولات خود را نیز در نظر بگیرید. این هزینه بستگی به مقدار و نوع محصول قابل فروش دارد.

بیمه: بیمه کسب و کار یکی از مهمترین موارد در راه اندازی کسب و کار است. پس سعی کنید مقداری از سرمایه خود را برای گرفتن بیمه آرایشگاه خود در نظر داشته باشید.

هزینه دکوراسیون سالن زیبایی: چه فضای خالی یا یک سالن موجود را برای آرایشگاه خود انتخاب کنید، باید هزینه بازسازی و دکوراسیون را در نظر بگیرید.

هزینه تجهیزات و نرم افزار حسابداری: بخش کلیدی هر کسب و کاری که بر موفقیت یا شکست آن تأثیر می گذارد، بخش مالی و حسابداری آن است. برای این کار حداقل به یک سیستم کامپیوتری و نرم افزار حسابداری کاربردی مانند نرم افزار حسابداری آرایشگاه زنانه ماهک نیاز دارید.

هزینه تابلو: یکی از اصلی ترین هزینه های افتتاح یک کسب و کار فیزیکی، هزینه تابلوسازی است. این تأثیر مستقیمی بر روی دید و درآمد آینده شما دارد. برای نصب تابلو برای سالن زیبایی خود باید علاوه بر هزینه طراحی و تولید، هزینه ای نیز به شهرداری پرداخت کنید.

هزینه جاری راه اندازی سالن زیبایی.

هزینه های عملیاتی شامل هزینه هایی است که باید به طور مداوم در حین راه اندازی آرایشگاه خود بپردازید. برخی از این هزینه ها روزانه قابل پرداخت هستند، در حالی که برخی دیگر به صورت ماهانه، سالانه یا هر چند سال یکبار قابل پرداخت هستند. جزئیات این هزینه ها را می توانید در این بخش مشاهده کنید:

هزینه سالن زیبایی: چه سالن خود را بخرید و چه اجاره کنید، باید ماهیانه هزینه ای را به صورت اجاره یا ماهانه پرداخت کنید. مقدار این هزینه بسته به شرایط متفاوت است اما سعی کنید سرمایه ای برای این کار در نظر داشته باشید.

هزینه های بیمه: بیمه قلب تجارت شماست. علاوه بر هزینه اولیه برای این کالا؛ برای تمدید بیمه باید سالانه مبلغی را پرداخت کنید.

هزینه تمدید مجوز: مجوزهایی که در ابتدای کسب و کار خود دریافت کرده اید باید تمدید شوند. هزینه تمدید مجوزها بسته به نوع آن متفاوت است. نکته مهم در این زمینه تمدید هرگونه مجوز قبل از پایان دوره تمدید است. در غیر این صورت ممکن است با مشکلاتی روبرو شوید. مثلا برای کارت سلامت، اگر دیر کردید باید جریمه بپردازید.

سرمایه مورد نیاز برای استخدام نیروی کار: یکی دیگر از هزینه هایی که در راه اندازی آرایشگاه زنانه باید در نظر گرفت، هزینه استخدام نیروی کار است. باید مقداری از حقوق کارکنان آرایشگاه و نمایندگان فروش خود را در نظر بگیرید. همه کارکنانی که خدمات ارائه می دهند علاوه بر حقوق باید بیمه هم داشته باشند. طبق قانون پرداخت بیمه کارمندان ایرانی به عهده کارفرما خواهد بود. مبلغ حق بیمه ای که کارفرما باید بپردازد شامل 23 درصد حقوق کارمند در هر ماه می باشد.

هزینه مالیات: این مورد هزینه مدل موی فعلی است. شما باید مالیات کسب و کار خود را هر سال به اداره مالیات کشور خود بپردازید. نرخ مالیات کلیه اصناف بر اساس میزان درآمد و پس از کسر مالیات و اقلام غیر مشمول محاسبه می شود. نرخ مالیات برای مدل موی زنانه بین 15 تا 25 درصد درآمد مشمول مالیات است.

هزینه اجاره تجهیزات: به دلیل گرانی برخی از تجهیزات آرایشگاهی، ممکن است تصمیم به اجاره آن گرفته باشید. در این صورت باید هزینه اجاره تجهیزات آرایشگاه را به صورت ماهانه پرداخت کنید. به همین دلیل سعی کنید این هزینه را در طرح تجاری خود در نظر بگیرید.

تعمیر و نگهداری تجهیزات: یکی دیگر از هزینه های جاری آرایشگاه زنانه مربوط به نگهداری تجهیزات آن می باشد. برای این کار باید هزینه ها را در نظر بگیرید.

هزینه های بازاریابی: هیچ کسب و کاری بدون تبلیغات و بازاریابی نمی تواند رشد کند. بازاریابی یکی از هزینه هایی است که صرف نظر از سرمایه گذاری شما به شما باز می گردد. برای این منظور حتی با 300000 تومان (ام 1401) می توانید یک کمپین کوچک ایمیل مارکتینگ راه اندازی کنید.

هزینه های غیرمنتظره: هرگز نمی توانید تمام هزینه ها را از قبل پیش بینی کنید. بنابراین عاقلانه است که برای مخارج مختلف و غیرمنتظره مقداری پول به عنوان امنیت داشته باشید.

اعتبار برای نوبت دهی آرایشگاه

با توجه به سرمایه بالایی که برای افتتاح آرایشگاه زنانه نیاز است، افراد زیادی برای افتتاح آرایشگاه به دنبال وام هستند. فردی که دارای مدرک دیپلم معتبر از سازمان فنی و حرفه ای باشد امکان دریافت وام 100 میلیون تومانی (سال 1401) را خواهد داشت.


با افتتاح سالن زیبایی زنانه می توانید درآمد و سود بالایی کسب کنید. شما سال هاست که در سالن زیبایی کار می کنید و تجربه و اعتماد مشتریان را به دست آورده اید. اکنون زمان برداشتن گام بعدی است. احتمالا مدت زیادی است که به فکر ایجاد یک سالن زیبایی زنانه بوده اید. با ساخت سالن زیبایی می توانید افزایش درآمد بالایی را تجربه کنید.

مدل موی زنانه را تجربه کنید

قبل از راه اندازی یک سالن زیبایی، باید اطلاعات کافی در مورد نحوه کار این تجارت داشته باشید. اخیراً صنعت سالن های زیبایی به قدری پیشرفت کرده است که به سختی می توان با خدمات جدید در این بخش همراهی کرد. امروزه کسی نیست که بتواند به صورت حرفه ای تمام خدمات یک آرایشگاه زنانه را انجام دهد. بسیاری از آرایشگاه های زنانه در بخش خصوصی محبوبیت بیشتری دارند. به عنوان مثال، برخی از آنها در صنعت ناخن تخصص دارند.

خدمات کوتاه کردن مو برای بانوان

در بسیاری از سالن های زیبایی، افراد مختلفی برای خدمات آرایشگری مختلف کار می کنند. تعدادی از پرطرفدارترین انواع خدمات آرایشی زنانه را در قسمت زیر مشاهده می کنید:

کوتاه کردن و رنگ کردن مو

برداشتن مو

طراحی و کاشت ناخن

پدیکور و مانیکور

خدمات مراقبت از پوست

خدمات سولاریوم و برنزه کردن

ماساژ

خدمات جدید مانند رایحه درمانی

تجهیزات آرایشگری زنانه

سالن زیبایی مکانی برای بهبود ظاهر یک زن است. برای سازماندهی یک آرایشگاه زنانه، باید تجهیزات خاصی تهیه کنید. خرید تجهیزات آرایشگری مانند صندلی آرایشگری و سبدهای چرخ دستی برای نگهداری لوازم آرایشی یک سرمایه گذاری بلندمدت ارزشمند است. البته امکان اجاره تجهیزات نیز وجود دارد. مهمترین عامل در انتخاب بهترین تجهیزات سالن زیبایی بودجه شماست. پس ابتدا سرمایه خود را بررسی کنید سپس تجهیزات آرایشگاهی را خریداری یا اجاره کنید.

نوع تجهیزات مورد نیاز به نوع سالن و خدماتی که می خواهید ارائه دهید و همچنین تعداد کارمندان سالن شما بستگی دارد. شاید به میز، لوازم آرایش و مراقبت از مو، لوازم طراحی و کاشت ناخن، تخت اپیلاسیون، صندلی آرایشگری، لوازم آرایشگری و غیره نیاز داشته باشید.

علاوه بر تجهیزات اصلی آرایشگاه، به تجهیزات مدیریتی مانند نرم افزار حسابداری برای مدیریت تمام جنبه های مالی و اداری آرایشگاه نیاز خواهید داشت. با نرم افزار حسابداری می توانید مواردی مانند موجودی مواد مصرفی، مدیریت حقوق کارکنان، محاسبه درآمد و ... را مدیریت کنید. درآمد آرایشگاه چقدر است؟

آیا افتتاح سالن زیبایی سودآور است؟ پاسخ این پرسش "بلی" است. هیچ کس نمی تواند منکر سود بالای یک آرایشگاه شود. در دنیای مدرن، صنعت زیبایی و سلامت تقریبا توسط همه پذیرفته شده است. طبق تحقیقات صنعت، استرس افراد را در محیط پر استرس و پر سرعت امروز کاهش می دهد. متخصصین زیبایی، آرایشگران، ناخن کاران و ... در مراقبت از پوست و موی مشتریان خود کمک می کنند. این باعث افزایش علاقه و رشد کسب و کار می شود.

به گزارش وب سایت GLOBE NEWSWIRE، بر اساس آخرین تحقیقات، سهم بازار سالن های زیبایی در سراسر جهان در سال 2019، 144.48 میلیارد دلار بوده است. انتظار می رود که در سال 2026 تقریباً 217.25 میلیارد دلار با نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) 6٪ تجربه کند. این نویدبخش درآمد بالایی برای سالن های زیبایی در سراسر جهان است.

سهم بازار جهانی سالن های زیبایی ایران در سال 2022، 7.62 میلیارد دلار است. انتظار می رود این رقم تا سال 2026 به 8.75 میلیارد دلار برسد و نرخ رشد مرکب سالانه 3.72 درصد (از نظر آماری) باشد.

درآمد آرایشگاه های زنانه در ایران

وقتی صحبت از درآمد آرایشگاه های زنانه ایرانی می شود، باید بدانید که ارائه ارقام دقیق برای هر صاحب این نوع تجارت غیرممکن است. درآمد عموماً شامل فروش کالاها و خدمات در صنعت مورد نظر است. کارآفرینان در زمینه آرایشگاه زنانه باید دائماً به فکر کسب سود در کسب و کار خود باشند.

این بدان معناست که شما نباید فقط به فروش بیشتر فکر کنید. شما باید فروش سودآورتری در سالن خود داشته باشید. به همین دلیل افزایش حاشیه سود، کاهش هزینه ها و ... بر سود سالن زیبایی تاثیرگذار خواهد بود. بر اساس تحقیقات، حاشیه سود سالن های زیبایی در سراسر جهان 8.2 درصد برآورد شده است. در مورد حاشیه سود شغل آرایشگری در ایران 30 تا 50 درصد تخمین زده می شود. البته درآمد آرایشگاه زنانه به معیارهای زیادی از جمله محل آرایشگاه و مهارت آرایشگر و ... بستگی خواهد داشت.

سودآورترین خط آرایشگری

صنعت زیبایی هر روز در حال توسعه و گسترش است. این صنعت حوزه های مختلفی دارد و بسته به مهارت شما می تواند درآمد بالایی داشته باشد. با گذراندن دوره های آموزشی و اخذ دیپلم فنی و حرفه ای در خطوط آرایشی می توانید درآمد بالایی کسب کنید. مهمترین و سودآورترین خطوط آرایشگری عبارتند از:

رنگ و بافت مو

با سهل انگاری کاشته شد

مراقبت و پاکسازی پوست

ویتامین های مو و کراتین

آرایش و آرایش مو

مزایا و معایب کار به عنوان آرایشگر زنانه چیست؟

یکی از راه های کاهش سردرگمی و تردید افرادی که قصد راه اندازی سالن زیبایی را دارند، دانستن مزایا و معایب این حرفه است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت:

مزایای کوتاه کردن مو برای خانم ها

از مهمترین مزایای ایجاد سالن زیبایی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مشتریان با بازده بالا

یک اثر هنری پویا و زنده

شما کسب و کار خود را اداره می کنید

امکان کسب درآمد بالا

امکان ملاقات با افراد جدید

معایب آرایشگری زنانه

در کنار مزایای راه اندازی سالن زیبایی، معایب زیر نیز وجود دارد.

رقابت بالا در صنعت آرایشگری

مهارت و تجربه لازم است.

ساعات کاری بیشتر

نیاز به زمان برای زندگی و کسب درآمد

سرمایه مورد نیاز بالا

ایجاد اعتماد با مشتریان دشوار است.

وظیفه ی سنگین

در صورت مشکلات اقتصادی، آرایشگری جزو اولین و کم استفاده ترین مشاغل است.

نقش مدیریتی کارکنان

سرمایه مورد نیاز و هزینه راه اندازی آرایشگاه زنانه چقدر است؟

رایج ترین موضوعی که در افتتاح آرایشگاه زنانه اهمیت پیدا می کند، تعیین هزینه ها و سرمایه مورد نیاز برای این کسب و کار است. قبل از بررسی هزینه های لازم، لازم است نوع سالن زیبایی و خدماتی که قصد ارائه آن را دارید مشخص کنید. سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی آرایشگاه بسته به موارد مختلفی از جمله اندازه و مالکیت سالن، تعداد و نوع تجهیزات و ... متفاوت است، اما به طور کلی برای راه اندازی یک سالن زیبایی به سرمایه زیادی نیاز دارید. با تعیین خدمات خود، بهتر می توانید تعیین کنید که برای شروع کسب و کار خود چه سرمایه ای لازم است. در قسمت های زیر می توانید هزینه های اولیه و جاری افتتاح آرایشگاه زنانه را به صورت جداگانه مشاهده کنید:

هزینه های اولیه راه اندازی سالن زنانه

هزینه اولیه راه اندازی آرایشگاه زنانه بسته به نوع سالن زیبایی و طرح کسب و کار شما متفاوت است. آیا قصد اجاره یا خرید سالن را دارید؟ تجارت شما چقدر بزرگ خواهد بود؟ اینها سوالاتی هستند که باید از خود بپرسید تا پول مورد نیاز خود را بدست آورید.

هزینه اخذ مجوز فعالیت سالن زیبایی و آرایشگاه زنانه خانه عروس: با توجه به اینکه بدون مجوز نمی توان هیچ اقدامی را انجام داد، اخذ مجوز برای افتتاح آرایشگاه زنانه بسیار مهم است و باید قبل از شروع کار خود اقدام کنید. شما باید برای این هزینه پرداخت کنید. می توانید از طریق تماس با اتحادیه آرایشگاه های زنانه شهر خود از این هزینه ها مطلع شوید. این هزینه ها مدام در حال تغییر است اما در حال حاضر در سال 1401 برای گرفتن مجوز آرایشگاه زنانه باید حدود 1300000 تومان بپردازید.

هزینه دریافت کارت سلامت: طبق قانون کلیه متصدیان، مدیران و کارکنان مراکز نگهداری، تولید، توزیع، نگهداری، حمل و فروش مواد غذایی، آشامیدنی، لوازم آرایشی و بهداشتی و اماکن مشترک موظف به اخذ کارت بهداشت هستند. کارت. شما می توانید این کار را در باجه های سراسر کشور انجام دهید.

هزینه های صدور کارت سلامت شامل هزینه های صدور اولیه کارت سلامت، هزینه های مربوط به معاینات مورد نیاز، هزینه های تمدید کارت سلامت و جریمه در صورت تاخیر می باشد. در صورت تاخیر در تمدید کارت سلامت جریمه دیرکرد اخذ می شود. در حال حاضر (سال 1401) هزینه اولیه صدور کارت سلامت 302708 ریال می باشد.

هزینه های لازم برای خرید یا اجاره سالن: اولین قدم خرید یا اجاره سالن آرایشگاه زنانه است. اگر قصد اجاره سالن را دارید باید مبلغی را از قبل و مبلغی معادل چند ماه اجاره سالن را در نظر بگیرید. قیمت پیش پرداخت و اجاره سالن زیبایی بسته به متراژ و موقعیت سالن متفاوت است. مقایسه مکان ها و اندازه های مختلف به تعیین قیمت اجاره سالن زیبایی کمک می کند.

اگر بخواهید سالن زیبایی بخرید، هزینه آن بیشتر خواهد بود. هزینه خرید یک سالن خوب علاوه بر اندازه و موقعیت سالن به سال ساخت و وضعیت سالن بستگی دارد. هر چه مکان جدیدتر باشد قیمت آن بالاتر است.

هزینه تجهیزات لازم برای آرایشگاه زنانه: این هزینه بسته به نوع سالن و خدماتی که امیدوارید ارائه دهید بسیار متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال برای ارائه خدمات میخکوبی باید حداقل یک میز میخکوب داشته باشید. همچنین ممکن است به سوزن و کارتریج خالکوبی نیاز داشته باشید. سالن های ساده زنانه به حداقل تجهیزات نیاز دارند. صرف نظر از نوع آرایشگاه، به صندلی، آینه و کنسول نیاز خواهید داشت. همچنین همراه داشتن کالسکه با وسایل ساده مانند سشوار، قیچی و ... ضروری است.

هزینه تجهیزات اولیه: علاوه بر تجهیزات اولیه، صرف نظر از نوع سالن زیبایی، به آرایش نیز نیاز خواهید داشت. هزینه این اقلام بسته به برند متفاوت خواهد بود، اما سعی کنید موارد اولیه مانند ضدعفونی کننده ها، بیگودی ها، اسپری ها و پیش بند اصلاح ها، حوله ها، شامپوها، نرم کننده ها، براق کننده های مخصوص و غیره را در نظر داشته باشید.

موجودی محصولات برای فروش: اگر قصد دارید لوازم آرایشی را در سالن زیبایی بفروشید، باید هزینه خرید موجودی اولیه محصولات خود را نیز در نظر بگیرید. این هزینه بستگی به مقدار و نوع محصول قابل فروش دارد.

بیمه: بیمه کسب و کار یکی از مهمترین موارد در راه اندازی کسب و کار است. پس سعی کنید مقداری از سرمایه خود را برای گرفتن بیمه آرایشگاه خود در نظر داشته باشید.

هزینه دکوراسیون سالن زیبایی: چه فضای خالی یا یک سالن موجود را برای آرایشگاه خود انتخاب کنید، باید هزینه بازسازی و دکوراسیون را در نظر بگیرید.

هزینه تجهیزات و نرم افزار حسابداری: بخش کلیدی هر کسب و کاری که بر موفقیت یا شکست آن تأثیر می گذارد، بخش مالی و حسابداری آن است. برای این کار حداقل به یک سیستم کامپیوتری و نرم افزار حسابداری کاربردی مانند نرم افزار حسابداری آرایشگاه زنانه ماهک نیاز دارید.

هزینه تابلو: یکی از اصلی ترین هزینه های افتتاح یک کسب و کار فیزیکی، هزینه تابلوسازی است. این تأثیر مستقیمی بر روی دید و درآمد آینده شما دارد. برای نصب تابلو برای سالن زیبایی خود باید علاوه بر هزینه طراحی و تولید، هزینه ای نیز به شهرداری پرداخت کنید.

هزینه جاری راه اندازی سالن زیبایی.

هزینه های عملیاتی شامل هزینه هایی است که باید به طور مداوم در حین راه اندازی آرایشگاه خود بپردازید. برخی از این هزینه ها روزانه قابل پرداخت هستند، در حالی که برخی دیگر به صورت ماهانه، سالانه یا هر چند سال یکبار قابل پرداخت هستند. جزئیات این هزینه ها را می توانید در این بخش مشاهده کنید:

هزینه سالن زیبایی: چه سالن خود را بخرید و چه اجاره کنید، باید ماهیانه هزینه ای را به صورت اجاره یا ماهانه پرداخت کنید. مقدار این هزینه بسته به شرایط متفاوت است اما سعی کنید سرمایه ای برای این کار در نظر داشته باشید.

هزینه های بیمه: بیمه قلب تجارت شماست. علاوه بر هزینه اولیه برای این کالا؛ برای تمدید بیمه باید سالانه مبلغی را پرداخت کنید.

هزینه تمدید مجوز: مجوزهایی که در ابتدای کسب و کار خود دریافت کرده اید باید تمدید شوند. هزینه تمدید مجوزها بسته به نوع آن متفاوت است. نکته مهم در این زمینه تمدید هرگونه مجوز قبل از پایان دوره تمدید است. در غیر این صورت ممکن است با مشکلاتی روبرو شوید. مثلا برای کارت سلامت، اگر دیر کردید باید جریمه بپردازید.

سرمایه مورد نیاز برای استخدام نیروی کار: یکی دیگر از هزینه هایی که در راه اندازی آرایشگاه زنانه باید در نظر گرفت، هزینه استخدام نیروی کار است. باید مقداری از حقوق کارکنان آرایشگاه و نمایندگان فروش خود را در نظر بگیرید. همه کارکنانی که خدمات ارائه می دهند علاوه بر حقوق باید بیمه هم داشته باشند. طبق قانون پرداخت بیمه کارمندان ایرانی به عهده کارفرما خواهد بود. مبلغ حق بیمه ای که کارفرما باید بپردازد شامل 23 درصد حقوق کارمند در هر ماه می باشد.

هزینه مالیات: این مورد هزینه مدل موی فعلی است. شما باید مالیات کسب و کار خود را هر سال به اداره مالیات کشور خود بپردازید. نرخ مالیات کلیه اصناف بر اساس میزان درآمد و پس از کسر مالیات و اقلام غیر مشمول محاسبه می شود. نرخ مالیات برای مدل موی زنانه بین 15 تا 25 درصد درآمد مشمول مالیات است.

هزینه اجاره تجهیزات: به دلیل گرانی برخی از تجهیزات آرایشگاهی، ممکن است تصمیم به اجاره آن گرفته باشید. در این صورت باید هزینه اجاره تجهیزات آرایشگاه را به صورت ماهانه پرداخت کنید. به همین دلیل سعی کنید این هزینه را در طرح تجاری خود در نظر بگیرید.

تعمیر و نگهداری تجهیزات: یکی دیگر از هزینه های جاری آرایشگاه زنانه مربوط به نگهداری تجهیزات آن می باشد. برای این کار باید هزینه ها را در نظر بگیرید.

هزینه های بازاریابی: هیچ کسب و کاری بدون تبلیغات و بازاریابی نمی تواند رشد کند. بازاریابی یکی از هزینه هایی است که صرف نظر از سرمایه گذاری شما به شما باز می گردد. برای این منظور حتی با 300000 تومان (ام 1401) می توانید یک کمپین کوچک ایمیل مارکتینگ راه اندازی کنید.

هزینه های غیرمنتظره: هرگز نمی توانید تمام هزینه ها را از قبل پیش بینی کنید. بنابراین عاقلانه است که برای مخارج مختلف و غیرمنتظره مقداری پول به عنوان امنیت داشته باشید.

اعتبار برای نوبت دهی آرایشگاه

با توجه به سرمایه بالایی که برای افتتاح آرایشگاه زنانه نیاز است، افراد زیادی برای افتتاح آرایشگاه به دنبال وام هستند. فردی که دارای مدرک دیپلم معتبر از سازمان فنی و حرفه ای باشد امکان دریافت وام 100 میلیون تومانی (سال 1401) را خواهد داشت.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 9

درباره ما
موضوعات
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    <
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 93
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 1
  • بازدید امروز : 316
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 974
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 317
  • بازدید ماه : 30026
  • بازدید سال : 144877
  • بازدید کلی : 497941
  • کدهای اختصاصی